مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان خبر داد:

فعالیت بیش از 220 نفر نیروی عملیاتی در استان/ جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر در قالب ۱۳ پست مشغول ارائه خدمات به مسافرین نوروزی هستند



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در استان هرمزگان از از ۲۴  اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا 17 فروردین‌ماه ادامه دارد و روزانه بیش از 220 نفر نیروی عملیاتی در استان هرمزگان مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

به گزارش صبح ساحل، «مختار سلحشور»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در استان هرمزگان گفت:« از ۲۴  اسفندماه سال ۱۴۰۲،  دو طرح میدانی و اجرایی را در دستور کار قرار داده‌ایم که شامل یک طرح ملی خدمات بشر دوستانه است. در آن طرح، جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر در قالب ۱۳ پست سابق و سحاب مشغول ارائه خدمات متنوعی به مسافرین نوروزی هستند».


وی با بیان اینکه هرمزگان، یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد:« در ایام نوروز، میزبان تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیزمون هستیم که از اقصی نقاط کشور به استان هرمزگان سفر می‌کنند که در این پست‌های خدمات بشر دوستانه نیز پویش‌های متناسب با این ایام را برای کاهش حوادث ترافیکی مانند پویش بهرفت {که بهبود رفتارهای ترافیکی است} از مسافرین عزیز می‌خواهیم که به این پویش بپیوندند. همچنین فضای دوستدار کودک را داریم که بازی‌هایی برای کودکان طراحی شده است که در بازی‌ها آموزش‌های مرتبط با موضوعات آمادگی در برابر مخاطرات و در واقع مدل‌های پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی را آموزش می‌دهیم».


سلشور به خدمات دیگر این طرح اشاره کرد و گفت:«خیمه‌های نماز را برای استفاده مسافرین برپا کرده‌ایم و نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی را به عزیزان منتقل می‌کنیم که مسافرین در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی آگاه باشند و دقت کافی را داشته باشد».


به گفته وی، در ایام نوروز، پست‌های سیار پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری اضافه شده است و مجموعاً ۲۹ پایگاه ثابت و سیار در استان هرمزگان برای عملیات امداد و نجات پیش بینی شده است که کار عملیات امداد و پاسخ به حوادث ترافیکی را بر عهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان ادامه داد:« روزانه بیش از 220 نفر نیروی عملیاتی مشغول ارائه خدمت هستند و از ۲۴  اسفند ماه تا 17 فروردین ماه ما در خدمت مسافرین عزیز خواهیم بود».


سلحشور در پایان گفت:« غرفه‌هایی که زیر پرچم واقع شدند از صبح تا ساعت ۱۲ شب حضور دارند و تا زمانی که امکان ارائه خدمت به مسافرین عزیز باشد، نیروهای هلال احمر حضور دارند. البته در دستورالعمل طرح تا هشت شب بوده ولی به دلیل اینکه استقبال خیلی خوبی می‌شود و شب‌ها بعد از افطار و مسافرین عزیز مهمانان عزیز مراجعه می‌کنند، معمولاً تا ۱۱ شب تا ۱۲ شب نیروها حضور دارند».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها