مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

حل مشکل اسناد پلاک جزیره، تکمیل پل خلیج‌فارس و راه‌ها اولویت‌های جزیره در سال 1403


نویسنده: نصیر عالی خانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم حل مشکل اسناد پلاک جزیره و املاک سازمان، تکمیل شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس (پل خلیج فارس) و احداث و تکمیل بزرگراه‌های جنوبی، مرکزی و شمالی را ۳ اولویت اصلی پروژه‌های در دست اقدام در سال ۱۴۰۳ برشمرد.
 به گزارش روزنامه صبح ساحل، عادل پیغامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیگیری برای تامین اعتبار پل خلیج فارس از طرق مختلف و جلب مشارکت‌های دولتی و مردمی، تسریع در حوزه راه‌سازی و توسعه آب جزیره و همچنین اعطای زمین برای طرح مسکن ملی برای ۶۵۰۰ نفر در قشم و درگهان از دیگر برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در قشم است.
وی با تاکید بر توسعه حمل و نقل دریایی بیان داشت: با حل برخی مسائل برجای مانده و امیدواریم مسیرهای قشم به خصب، دبی، کیش، برکه سفله و درگهان به بندرعباس نیز کلید بخورد.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار صبح ساحل مبنی بر چرایی خرید برج مسکونی برای بخش اداری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این برج با توجه به پراکندگی ساختمان‌های سازمان منطقه آزاد قشم، سردرگمی مردم، استهلاک بالای ساختمان ها و عمر بالای آن‌ها، استفاده بهینه از نیروهای انتظامات و همچنین خرید ملک برای ایجاد ارزش افزوده و فروش سایر املاک برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر خریداری شد. وی با بیان اینکه با وضعیت کنونی ساختمان‌ها و ناایمن بودن آن‌ها در حوادث احتمالی راهی بجز خرید این برج مسکونی و تبدیل آن به بخش اداری نداشتیم، افزود: مجتمع مسکونی یاد شده به ارزش ۸۵۰ میلیارد بوده که هم اکنون ۳۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی طی اقساط پرداخت می‌شود.
پیغامی اظهار داشت: با حل مشکل حقوقی مجتمع آلفابت که برای بخش اداری سازمان منطقه آزاد قشم که البته کمی دور از مرکز شهر بود، تا دو سال آینده بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان نصیب سازمان منطقه ازاد قشم می‌شود که می‌توان از آن در راستای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف یاد کرد‌.وی از توسعه امور فرهنگی با ارائه برنامه از سوی نهادهای مختلف فرهنگی و مشارکت صنوف برای هرچه بهتر برگزار شدن فعالیت‌های سفر قشم به عنوان بخشی دیگر از برنامه امسال سازمان منطقه آزاد قشم نام برد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: قشم با داشتن برند جهانی نه تنها به تمام مردم ایران که به نحوی به مردم تمام جهان تعلق دارد و همه ما در حفظ این برندینگ، مسئول هستیم. پیغامی از رسانه‌های جزیره جهانی قشم خواست با نگاهی فراتر از منطقه آزاد، به ظرفیت‌های جزیره جهانی قشم بپردازند و حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی به ویژه امتیاز مردمان خوب این سرزمین آب و آفتاب را به همگان معرفی کنند.
وی تاکید کرد: با تکیه بر برنامه‌ریزی دقیق و مدون، استفاده درست از ظرفیت‌ها و مردمی‌سازی امور در جهت ایجاد گفتمان امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در جامعه گام برخواهیم برداشت.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها