مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور:

تاکنون هیچ ملخ صحرایی وارد کشور نشده است/ امکان ورود ملخ صحرایی به کشور در نیمه دوم سال



مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون هیچ ملخ صحرایی وارد کشور نشده و اگر شرایط برای زاد و ولد و مهاجرت آن‌ها فراهم شود ممکن است در نیمه دوم سال وارد کشور شوند.

به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا، «سعید معین»، مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در پاسخ به این سوال که ملخ‌های صحرایی که قرار بود از اسفند و فروردین  وارد کشور شوند آیا وارد شده‌اند یا خیر؟ گفت: امسال ملخ صحرایی وارد کشور نشد و در حال حاضر به میزان اندکی در  مناطق جنوبی عربستان هستند.

وی افزود: شرایط برای تکثیر و ورود ملخ‌ها به کشور فراهم نشد. اگر بارندگی‌ها در شبه جزیره عربستان در سه چهار ماه اخیر بالاتر از حد نرمال بود و بیابان‌ها سبز می شد آن وقت زاد و ولد این ملخ‌ها نیز افزایش می یافت و به سمت شمال عربستان و سپس کشور ما حرکت می‌کردند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: چون جمعیت ملخ‌ها بالا نرفت نتوانستند به فرم مهاجر درآمده و به مناطق دیگر بروند.

وی تصریح کرد: همچنین سیکلون‌ یا چرخند(اصطلاحی در هواشناسی است که به بررسی مستقیم جهت حرکت یک توده هوا می‌پردازد) نیز ایجاد نشد که بتواند به راحتی ملخ‌ها را جابه‌جا کند.

معین پایان گفت: اگر شرایط فراهم شود ممکن است این ملخ‌ها زاد و ولد کنند و وارد کشور شوند، ولی در حال حاضر هیچ ملخ صحرایی وارد کشور نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها