پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده صنعت هوش مصنوعی



ایلان ماسک، روز دوشنبه پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ از باهوش‌ترین انسان‌ها هوشمندتر خواهد بود. 

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های بزرگ فناوری، از جمله «تسلا»، «اسپیس ایکس» و «xAI» روز دوشنبه مورخ ۸ آوریل، پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ از باهوش‌ترین انسان‌ها هوشمندتر خواهد بود.

ماسک طی گفت‌وگویی در «ایکس اسپیس» اعلام کرد که مسئله دسترسی به برق، یکی از چالش‌های جدی توسعه هوش مصنوعی محسوب می‌شود. وی همچنین اعلام کرد که انتظار می‌رود آموزش نسخه بعدی چت‌بات «Grok»، متعلق به استارتاپ «xAI»، تا ماه می‌تکمیل شود.

میلیاردر آمریکایی در پاسخ به پرسشی درباره جدول زمانی توسعه هوش جامع مصنوعی (AGI) گفت: «اگر هوش جامع مصنوعی را باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان تعریف کنید، فکر می‌کنم توسعه این فناوری احتمالاً ظرف یک یا دو سال آینده نهایی خواهد شد.»

وی در ادامه اظهارات خود اعلام کرد که کمبود تراشه‌های پیشرفته هوش مصنوعی، اصلی‌ترین مانع آموزش مدل «۲ Grok» بوده است. طبق اعلام ایلان ماسک آموزش مدل‌های «Grok ۲» و «Grok ۳» به ترتیب به حدود ۲۰ هزار و ۱۰۰ هزار پردازنده گرافیکی «H 100» انویدیا نیاز دارد.

ماسک در حاشیه سخنان خود به مسئله خودرو‌های برقی نیز اشاره و اعلام کرد که خودروسازان چینی «سخت‌ترین چالش‌های رقابتی» را برای شرکت تسلا ایجاد می‌کنند. او پیش‌تر هشدار داده بود که در صورت عدم ایجاد موانع تجاری، شرکت‌های چینی رقبای جهانی را به راحتی نابود خواهند کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها