مدرسه‌ای ویژه‌ صنعت هسته‌ای در هرمزگان تاسیس شد



استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم راه‌اندازی هنرستان انرژی هسته‌ای از راه‌اندازی مدرسه تخصصی انرژی اتمی در این استان خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل به نقل از روابط‌ عمومی استانداری هرمزگان ، مهدی دوستی روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: با همکاری سازمان انرژی اتمی؛ مدرسه‌ای ویژه‌ صنعت هسته‌ای در هرمزگان تاسیس شده که بعنوان یکی از کارهای ماندگار شورای آموزش و پرورش می تواند تاثیر بسزایی در توسعه منابع انسانی هرمزگان داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم تقویت هنرستان تخصصی معدن (هنرستان شهید صابری بندرخمیر) تاکید کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد از ظرفیت شرکت‌های معدنی برای ارتقای سطح آموزش و برگزاری بازدیدهای میدانی از معادن فعال استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مدرسه تجارت در هرمزگان ادامه داد: لازم است نامه‌هایی برای گمرک ایران و اتاق بازرگانی کشور ارسال و از ظرفیت‌ آن‌ها برای راه‌اندازی مدرسه تجارت همچنین تدوین سرفصل‌های درسی این رشته در استان بهره گرفته شود.

دوستی، ابراز داشت: آموزش و پرورش در حوزه پرورشی باید بتواند به بسیاری از پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ دهد و بتواند دانش‌آموزان را معتقد به مبانی نظام و انقلاب اسلامی تربیت کند و برای این مهم می‌تواند کتاب صعود چهل ساله، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و موارد اینچنینی را مبنا قرار دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: همه اعضای شورای آموزش و پرورش باید این سند را مطالعه کنند و به ساحت‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی که یکی از محورهای سند تحول است توجه ویژه‌ای شود.

دوستی ضمن تبریک عید فطر با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی استان در بحث سرانه‌ زیرساخت‌های آموزشی در مرکز استان، اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها در استان باید بسیج شود تا بتوانیم کمبود سرانه آموزشی را جبران کنیم.

وی بر ایجاد و توسعه ارتباطات دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت افراد موفق استان به‌ویژه کسانی‌که فاصله سنی کمی با دانش‌آموزان دارند استفاده شود، همچنین رفت و آمد ‌ها بین صنایع و مدارس افزایش یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، تاکید کرد: ضعف دیگر ما در پایین بودن میانگین نمرات است از این رو باید شبه امتحانات و امتحانات نهایی پیش‌رو را به بالاترین کیفیت برگزار کنیم ضمن اینکه تدریس همه سرفصل‌های درسی و برگزاری همه کلاس‌ها تا آخرین روزی که آموزش و پرورش تعریف کرده مورد تاکید است.

وی عمق‌بخشی به فعالیت‌های سال گذشته را از دیگر ضروریات آموزش و پرورش در سال جاری دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای تقویت ارتباط مدرسه و دانشگاه‌ها تلاش کنیم و طرحی را که برای لحاظ شدن واحدهایی از هنرستان‌ها در دوره کارشناسی آغاز کرده‌ایم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی کنیم.

دوستی بر لزوم اجرای طرح مولدسازی نیز تاکید و خاطرنشان‌ کرد: احداث ۷۰۰ کلاس درس در سال جاری به منابع بالایی نیاز دارد و استفاده از ظرفیت مولدسازی در این حوزه نیز مورد تاکید است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها