پیش بینی ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان



امروز ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

     

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات ابتدایی صبح در برخی سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و از ساعات بعدازظهر دریا با وزش باد‌های نسبتا شدید غربی مواج خواهد شد. همچنین در برخی مناطق استان وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

  

مجتبی حمزه نژاد افزود: دریا از ساعات بعدازظهر امروز تا اواخر وقت شنبه ۲۵ فروردین با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج و طوفانی خواهد شد. بیشینه سرعت باد در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۲۰۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

  

وی گفت: بنابراین توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد جدا خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد سایر شناور‌ها در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

  

حمزه نژاد افزود: همچنین از صبح امروز تا اواخر وقت شنبه ۲۵ فروردین، در ارتفاعات، مناطق مستعد و برخی مناطق دریایی استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق گاه تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

  

وی گفت: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در بستر و حریم رودخانه‌های فصلی اجتناب گردد.



حمزه نژاد افزود: به لحاظ دمایی از فردا جمعه ۲۴ فروردین تا اواسط هفته آینده کاهش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

  
وی گفت: از روز دوشنبه ۲۷ فروردین تا صبح پنج شنبه ۳۰ فروردین با ورود یک سامانه بارشی از غرب استان و بتدریج با گسترش سامانه بارشی در سطح استان رگبار باران و رعدوبرق، گاه تگرگ و افزایش سرعت لحظه‌ای باد، آبگرفتگی معابر عمومی و در پاره‌ای از نقاط استان شدت بارش‌ها قابل ملاحظه و احتمال ظغیان و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود. هرگونه تغییر در مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها