وزش باد شدید در مناطق دریایی هرمزگان



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در مناطق دریایی استان وزش باد نسبتا شدید پدیده شاخص است.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آسمان استان قسمتی ابری هوا از ساعات ظهر در مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس با وزش باد نسبتا شدید (جنوب غربی- شمال غربی) همراه است که سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتیمتر می‌رسد.

سی سی پور افزود: در پاره‌ای نقاط ساحلی استان نیز افزایش سرعت باد همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات استان وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دریا از ساعات ظهر نسبتا مواج است که توصیه می‌شود با توجه به شرایط نامساعد دریایی از رفت و آمد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.


سی سی پور بیان کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه (۲۷ فروردین) با نزدیکی یک سامانه بارشی قوی، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل ملاحظه در سطح استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بارش‌های رگباری قابل توجه است و خطر سیلاب موقتی در پاره‌ای نقاط استان محتمل است که در این مدت وزش باد شدید در مناطق دریایی استان سبب اختلال در تردد‌های دریایی می‌شود.


وی افزود: به لحاظ دمایی، تا اواسط هفته جاری نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها