دبیر کمیته شیر وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد:

آغاز توزیع شیر مدارس در سال ۱۴۰۳؛ توزیع ۱۵ نوبت تا اردیبهشت



دبیر کمیته شیر وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به توزیع ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در مدارس در سال ۱۴۰۲ گفت: تا پایان اردیبهشت ۱۵ نوبت شیر در مدارس توزیع خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «حسین اسدالهی»،دبیر کمیته شیر وزارت آموزش‌وپرورش درباره روند توزیع شیر در مدارس با آغاز سال جدید گفت: وزارت آموزش و پرورش از ۲۳ مهر ۱۴۰۲ آماده توزیع شیر در مدارس بود، اما روال کار تا آبان ماه به طول انجامید و دلیل آن آماده نبودن شرکت‌های لبنی بود. وی افزود: از اواسط آبان ماه کار توزیع شیر در مدارس به میزان دو نوبت در هفته آغاز شد و باید تا ۵۲ نوبت شیر میان ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دبستانی توزیع شود.

دبیر کمیته شیر آموزش و پرورش گفت: شیر توزیع شده در مدارس از نوع استریل فرادما با استاندارد بالاتر از استاندارد موجود در بازار است، ضوابط مدنظر برای شیر مدارس بسیار سختگیرانه بود به‌گونه‌ای که از ۵۰۰ شرکت لبنی ۸۴ شرکت حائز شرایط شدند.

توزیع ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در سال ۱۴۰۲

اسدالهی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در مدارس توزیع شد، مطرح کرد: با این حجم از توزیع وجود درصدی خطا طبیعی است و مشکلاتی که گزارش شد، ۸۰ درصد به دلیل حساسیت به شیر بود و ۲۰ درصد موارد ممکن است شیر توزیع شده مشکل داشته باشد.

وی ادامه داد: مناطق شمالی شهر تهران در آخرین مرحله توزیع شیر قرار داشتند و کار را از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان آغاز کردیم و روند توزیع شیر برای تکمیل ۵۲ نوبت تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

توزیع ۱۵ نوبت شیر تا پایان اردیبهشت

دبیر کمیته شیر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت، ۱۵ نوبت شیر در مدارس توزیع خواهد شد، گفت: در مناطقی که از برنامه توزیع شیر عقب هستند ممکن است سه یا چهار نوبت توزیع شیر در هفته داشته باشیم که شامل استان‌های کردستان، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و مناطق ۱ تا ۶ شر تهران است.

وی یادآور شد: در برخی مناطق طبق درخواست شرکت‌های لبنی به دلیل عدم تأمین پاکت، شیر یک لیتری جایگزین شیر ۲۰۰ سی سی در مدارس شد که معادل ۵ نوبت شیر محسوب می‌شود.

اسدالهی ادامه داد: تلاش می‌کنیم اول مهر ۱۴۰۳ را با توزیع شیر در مدارس آغاز کنیم و طبق برنامه هفتم توسعه روند توزیع شیر در مدارس باید ادامه داشته باشد و ممکن است مدارس دوره متوسطه اول در کنار مدارس ابتدایی، مشمول توزیع شیر شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها