گزینش معلمان در آزمون استخدامی



امانی طهرانی گفت: به طور کلی صلاحیت معلمانی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند، باید از طریق کانون‌های ارزیابی مورد بررسی قرار بگیرد و احراز شود.

                                                              

به گزارش صبح ساحل، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی، درباره شیوه‌های جدید گزینش معلمان و تأثیر آن بر کیفیت معلمان جدید، اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درباره انتخاب معلم، گزاره‌های بسیار زیادی دارد.

                                                

یکی از زیرنظام‌های این سند، زیرنظام منابع انسانی است که معلم مطلوب را برای ما تعریف می‌کند و شکل‌دهی منظم و باکیفیت نظام منابع انسانی با تأکید بر تربیت، جذب و تأمین معلمان، یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش است. به همین دلیل، این موضوع برای ما اهمیت بالایی دارد و در کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش، اقدامات عمیق و باکیفیتی انجام شده است.

                                  

امانی طهرانی اضافه کرد: در مقام عمل در یک بازه حدود ۱۰ ساله به دلیل مشکلاتی که برای تامین معلم در کشور وجود داشته است و مصوبه‌هایی از مراجع مختلف به شکل الحاقیه و… در ورود معلمان خارج از ضوابط مصوب شورای عالی آموزش و پرورش اجرایی شده است و افرادی از مسیرهایی وارد آموزش و پرورش شده‌اند و گرچه آموزش‌هایی دیده‌اند و به تدریج صلاحیت‌هایی کسب کرده اند، ولی در مسیر قانونی و منضبط و کامل پیش نرفته است.

                             

به گفته امانی طهرانی؛ چندسالی است که تمام مراجع ذی ربط در کشور به این اتفاق نظر رسیده‌اند که باید سامان دهی خوبی را در امر جذب و تربیت معلم انجام دهند. وی در ادامه توضیح داد: لذا حرکت‌هایی که اکنون در راستای گزینش معلمان انجام می‌شود، خیلی بهتر از گذشته است و کار ساماندهی شده و در قالب کنکور مجزا برای جذب معلمان این کار انجام شده و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه به قاعده است و امیدواریم بخش اجرایی نیز این مصوبات را با درستی اجرا کند.

                  

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: فکر می‌کنم گزینش معلمان می‌تواند از جریان رد و قبول شدن افراد، به جریان امتیازی تبدیل شود. برای این منظور طبیعتا باید تغییراتی در شیوه‌ها و روش‌ها صورت بگیرد تا ملاک اصلی را صلاحیت‌های سه‌گانه یعنی صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای قرار دهیم. به این ترتیب گزینش در بخش صلاحیت عمومی می‌تواند بخشی از احراز صلاحیت به حساب آید.

   

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها