شنبه‌ی هر هفته برگزار می شود؛

صبحانه با طعم کتاب؛ نشست نقد و بررسی کتاب



نقد کتاب «مردی که فسیل شد» و «ریاضی حتی در سوپ» همراه با صرف صبحانه در اداره کل کانون پرورش فکری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، نشست «صبحانه با طعم کتاب» در راستای طرح «صمیمانه با کتاب» روز شنبه ۲۵ فروردین ماه با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و اجرایی و کارشناسان در اداره کل برگزار شد.

در این روز کارشناسان پس از خواندن دو کتاب «مردی که فسیل شد» نوشته ی جمال الدین اکرمی و تصویرگری پروانه نعمتی از انتشارات کانون پرورش فکری و «ریاضی حتی در سوپ» نوشته ی خوان سبیا و تصویرگری پابلو پیسیک از انتشارات فاطمی این کتاب ها را نقد و بررسی کردند.

کارشناسان، کتاب «ریاضی حتی در سوپ» را به لحاظ تصویرگری، رنگبندی، قطع، انتخاب موضوع و عنوان مناسب، ارزیابی کردند، اما در کنار برشمردن ویژگی های مثبت این کتاب، به نامشخص بودن گروه سنی مخاطبان کتاب، عدم رعایت سفیدخوانی، حجم بالای کتاب و صحافی نامناسب کتاب نیز اشاره نمودند و عقیده داشتند: هر یک از موضوعات مطرح شده در کتاب به دلیل پیچیدگی و دشواری، قابلیت ارائه در قالب یک کتاب مستقل را دارد و این کتاب بیشتر در گروه دایره المعارف ها قرار می گیرد. 

شایان ذکر است کتاب «ریاضی حتی در سوپ» درباره ی ریاضی دانی به نام خوان است که خواهرزاده‌اش، مارکوس، عقیده دارد ریاضی خسته‌کننده است. اما خوآن می‌خواهد به او نشان بدهد در هر کاری که می‌کنیم رد پایی از ریاضی وجود دارد و می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

کتاب دیگری که در این نشست بررسی شد «مردی که فسیل شد» بود. این کتاب نیز به لحاظ تصویرگری، رنگبندی، قطع، انتخاب موضوع و عنوان، مناسب ارزیابی شد. به ویژه که یافته های ارائه شده و پرداختن به زندگی مشاهیر کمتر شناخته شده، به این کتاب جذابیت بخشیده است.

این کتاب به زندگی محسن تجربه کار می پردازد. او از مجموعه دار فسیل ایران است که همه فسیل های خود را از محدوده استان کرمان کشف کرده است. «محسن تجربه کار» یکی از کسانی است که در پی کشف فسیل های مختلف روزهای بسیاری از زندگی خود را سر به کوه و بیابان می گذراند. تجربه کار، مسئول موزه دیرینه شناسی کرمان است که با تلاش فراوان توانسته مجموعه ای از فسیل ها را فراهم بیاورد.

گفتنی است، قرار است این نشست ها با هدف نقد و بررسی کتاب همراه با صرف صبحانه در راستای طرح «صمیمانه با کتاب»، به صورت مستمر صبح شنبه‌ی هر هفته برگزار گردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها