بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم



وزیر خارجه آمریکا از ادامه حمایت واشنگتن از تل‌آویو خبر داد، اما تاکید کرد به دنبال تشدید تنش‌ها با تهران نیست.

 

مقامات صهیونیست بار‌ها اعلام کرده اند بدون حمایت تسلیحاتی آمریکا توانایی ادامه دادن جنگ غزه را ندارند. با این حال، واشنگتن علی رغم نسل کشی فلسطینیان، همچنان خود را متعهد به حمایت از اسراییل در این جنگ می‌بیند. این امر به ویژه پس از حمله نظامی ایران به سرزمین‌های اشغالی تشدید شده است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد واشنگتن به هیچ عنوان به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیست، اما ما متعهد به حمایت از اسراییل هستیم. 

وی در ابتدای نشست خود با محمد علی تمیم، معاون نخست وزیر عراق تاکید کرد: ما به دنبال تنش آفرینی نیستیم. با این حال، ما حامی دفاع از اسراییل باقی خواهیم ماند و از نیروهایمان در خاورمیانه محافظت می‌کنیم. 

بلینکن با اشاره به حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، افزود: آنچه حمله ایران نشان داد این است که اسراییل زمانی که قربانی حملات و خشونت هاست نباید به تنهایی از خود دفاع کند و ما در کنار این کشور هستیم. اقدام ایران در این زمینه بی سابقه بود. 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد طی ۳۶ ساعت گذشته درگیر سلسله گفتگو‌هایی برای حل و فصل دیپلماتیک تنش‌های موجود در منطقه بوده است تا مانع از بروز یک بحران در خاورمیانه باشیم. 

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود واشنگتن در پاسخ اسراییل به حمله ایران مشارکت نمی‌کند و تل آویو را به خویشتن داری در این زمینه دعوت کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها