حمله ایران به اسرائیل، اسرائیلی‌ها را متزلزل کرد


نویسنده: عدنان نگاری

منبع: عرب‌نیوز 
در ادامه بازتاب اخبارِ درگیری ایران و رژیم اشغال‌گر قدس رسانه‌ی عرب‌نیوز در بخشی چنین نوشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه گفت که ایران به کشورهای همسایه و آمریکا ۷۲ ساعت پیش‌ از حمله اخطار داده است که این حملات را انجام خواهد داد. وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که قبل از حمله با واشنگتن و تهران صحبت کرده است و به عنوان یک واسطه پیام‌هایی را برای اطمینان از متناسب بودن واکنش‌ها منتقل کرده است. ایران در ادامه بیان کرد این واکنش پاسخی به حمله اسرائیل به سفارتش در دمشق خواهد بود و فراتر از این نخواهد رفت. ما از احتمالات آگاه بودیم.
همچنین در بابِ پیامد این حمله در این رسانه چنین ذکر شد:اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل، اسرائیلی‌ها را متزلزل کرده و آن‌ها را نگران کرده است که مبادا جنگ بزرگ‌تری در راه باشد. در حالی که مردم مدت‌هاست از آژیرهای هشدار حملات حماس به رعب و وحشتشان افزوده شده. اتفاقِ شنبه شب از سوی ایران عنصر جدیدی در درگیری‌های خاورمیانه است. این حمله همچنان اسرائیلی‌ها را که ارتش آن‌ها سال‌ها در غزه با حماس می‌جنگد، اما هرگز درگیر جنگ مستقیم با ابرقدرت منطقه‌ای ایران نبوده است، می‌لرزاند. شهروندی اسرائیلی از جریان جملات چنین نقل کرد: تسلیحات و رهگیرهای ایرانی در شب در آسمان دیده می شد. فکر می‌کنم وقتی در نیمه‌شب شروع به شنیدن صدای انفجارها کردیم، خیلی ترسناک بود و نمی‌دانستیم چیست. منظورم این است که ما می‌دانستیم که چیست، اما نمی‌دانستیم که تا چه حد گسترده خواهد بود. اما خدا را شکر که ارتش اسرائیل از آن عبور کرد، و تا کنون ساکت است و ما امیدواریم که به همین منوال ادامه یابد.» 
    
   
رئیس جمهور امارات درباره بحران غزه با رهبران منطقه گفتگو کرد
منبع: عرب‌نیوز 
شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهوری امارات متحده عربی روز دوشنبه با رهبران منطقه از جمله شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، ملک عبدالله دوم بن الحسین، پادشاه اردن، و پادشاه حمد بن عیسی آل ال و خلیفه بحرین به گفت و گو پرداخت. آن‌ها به مسائل مهم منطقه‌ای، به ویژه تشدید بحران در نوار غزه و فوریت دستیابی به آتش‌بس و حفاظت از جان غیرنظامیان مطابق با قوانین بین‌ا‌لمللی بشردوستانه پرداختند. آن‌ها همچنین بر ضرورت جلوگیری از تشدید بیشتر بحران در منطقه تأکید کردند و در ادامه بر حمایت از یک صلح عادلانه، جامع و پایدار از طریق راه حل دو دولتی که برای تضمین ثبات و امنیت در سراسر منطقه حیاتی است تأکید کردند.هماهنگی میان کشورهای عرب و تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی به عنوان گام‌های اساسی در جهت حل مناقشات و پیشبرد طرح‌های صلح برجسته شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها