نجات جان ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان



سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پیش از وقوع بحران و مسدود شدن مسیرها بر اثر سیل، ۱۰۲ مادر به مناطق امن انتقال یافتند و جان ۱۱ مادر باردار نجات داده شد و ۲۱ زایمان موفق نیز انجام گرفت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، ایرج ضاربان در خصوص آخرین وضعیت امداد رسانی و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان به مناطق سیل زده،‌ اظهار داشت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز همزمان با وقوع بحران در مناطق تحت پوشش دانشکده ۱۲۱ عملیات اورژانس ۱۱۵ به منظور خدمت رسانی به سیل زدگان انجام گرفت، ۲۸ ماموریت توسط بالگرد اورژانس صورت پذیرفت و یک مورد نجات غرق شدگی نیز گزارش شد.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی پس از وقوع سیل به ویژه در زمینه پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذای آلوده بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه و همکاری مردم از بروز طغیان‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: ۲۱ بیمار در حوزه شهرستان زرآباد با توجه به مسدود بودن مسیرها از طریق اعزام پزشک به وسیله اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار به منطقه سیل‌زده خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کردند.

ضاربان ادامه داد: بالگرد اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار نیز با حضور در بندر تنگ از توابع شهرستان زرآباد یک مادر باردار پر خطر و ۲ مجروح را به چابهار منتقل کرد.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های چند روز اخیر و ادامه دار بودن آن‌ها در هفته جاری و مسدود شدن برخی راه‌ها، بالگرد اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در آماده باش کامل به منظور خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق بحرانی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: با همدلی و حمایت مسئولان شهرستان‌های حوزه دانشکده علوم پزشکی چابهار از حوزه سلامت و همچنین تزریق اعتبارات مورد نیاز به شبکه‌های بهداشت قطعا شاهد تحول مثبت در عملکرد و خدمات ارائه شده به مردم خواهیم بود.

وی افزود: نگاه دانشکده علوم پزشکی چابهار توسعه خدمات سلامت در تمامی شهرستان‌های تحت پوشش است و از سوی دیگر تقویت زیرساخت‌های بهداشتی از جمله احداث مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت با هدف تقویت نظام شبکه بهداشت در دستور کار مدیران دانشکده قرار دارد.

به نقل دانشکده علوم پزشکی چابهار، ضاربان گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم به ویژه در حوزه سلامت هم یک فرصت ویژه و هم بار سنگینی بر دوش مدیران است، اما در این مسیر و برای رسیدن به شرایط مطلوب از هیچگونه همکاری با حوزه سلامت دریغ نخواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها