مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان:

برنامه‌ حذف انباشت غیر اصولی پسماند در هرمزگان آغاز می‌شود



مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: سال گذشته کارگروه مدیریت پسماند استان برای حذف انباشت غیر اصولی پسماند مصوباتی داشت که اجرای آنها امسال آغاز می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، حبیب مسیحی تازیانی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز زمین پاک (دوم اردیبهشت ماه)، افزود: در حال حاضر کیش به عنوان شهر پاک در استان شناخته و ثبت شده است که زباله‌ها را از ابتدا تا انتها مدیریت می‌کند.

وی از بستک، کنگ و جناح به عنوان دیگر شهرهای پیشرو در امضای قراردادهای مدیریت پسماند از مبدا نام برد و اضافه کرد: امسال سایر شهرهای استان از جمله حاجی آباد و خمیر نیز در حال امضای قراردادهای مشابه هستند.

مسیحی تازیانی برنامه دولت برای اجرای رهنمود رهبر معظم انقلاب در گسترش مناطق سبز و هدفگذاری کاشت یک میلیارد درخت را اقدامی مهم در حفاظت از محیط زیست دانست و اضافه کرد: در هرمزگان نیز سال گذشته سه میلیون اصله درخت کاشته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به جایگاه حساس این استان در حوزه محیط زیست، خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد مناطق حفاظت شده کشور در هرمزگان است و علاوه بر آن، یکی از کانون‌های مهم ذخیره‌گاه‌های ژنتیک طبیعی کشور محسوب می شود.

وی از منطقه حفاظت شده گنو به عنوان یکی از این ذخیره‌گاه‌های ملی نام برد که تنوع جانوری و گیاهی ویژه‌ای دارد و لازم است معلمان مدارس با استفاده از کارشناسان محیط زیست، این ذخیره‌گاه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده را به دانش آموزان معرفی کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها