بازتاب سفر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان در رسانه‌ی عربستان سعودی


نویسنده: عدنان نگاری

دفتر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه برای یک سفر سه روزه وارد اسلام آباد شد و این سفر با هدف تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور در بحبوحه تشدید تنش ها در خاورمیانه انجام شد.
رئیس جمهور ایران به همراه همسرش، هیئتی بلندپایه از اعضای کابینه و تیمی از تجار وارد پایتخت فدرال شد. وی در فرودگاه اسلام آباد مورد استقبال میان ریاض حسین پیرزاده وزیر مسکن و کار فدرال پاکستان و مدسر تیپو سفیر پاکستان در ایران قرار گرفت.
سفر رئیسی چند روز پس از حملات موشکی ایران و اسرائیل صورت می‌گیرد که باعث تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بی ثبات شده است.
دفتر شریف در بیانیه‌ای اعلام کرد:«نخست وزیر شهباز شریف و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در خانه نخست وزیر دیدار خواهند کرد و همچنین مذاکرات  بین هیئت پاکستان و ایران نیز برگزار خواهد شد.»
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است رئیس‌جمهور ایران در سفر 22 تا 24 آوریل با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور، رئیس سنا و رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کند و از کراچی و لاهور نیز بازدید خواهد کرد. سفر رئیسی اولین سفر هر رئیس دولتی به پاکستان پس از انتخابات جنجالی فوریه 2024 است.
 پاکستان و ایران اغلب بر سر بی‌ثباتی در مرزهای متخلخل مشترک خود با یکدیگر در تضاد هستند.تنش‌ها در ژانویه افزایش یافت، زمانی که پاکستان و ایران حملات هوایی را مبادله کردند و هر دو مدعی شدند که مخفیگاه‌های شبه نظامیان را در کشورهای یکدیگر هدف قرار داده‌اند. از آن زمان، هر دو طرف به توافقات صلح پرداخته و روابط دوجانبه را احیا کرده اند.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «دو طرف دستور کار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، اتصال، انرژی، کشاورزی و تماس‌های مردمی خواهند داشت.»
بر اساس این بیانیه، گفت و گوها همچنین بر تحولات منطقه‌ای و جهانی و همچنین همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تروریسم متمرکز خواهد بود.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها