همزمان با روز جهانی کارگر ؛

آیین تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس برگزار شد



همزمان با روز جهانی کارگر ،به همت شهرداری بندرعباس و با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، نماینده مردم هرمزگان درمجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان ،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان و جمعی از مدیران و معاونین حوزه شهری و کارگران ،آیین با شکوه تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس در سالن فجر برگزار شد.

    
به گزارش صبح ساحل، شهردار بندرعباس در این آیین با تبریک فرارسیدن روز کارگر و معلم با بیان اینکه امسال سومین سالی است که با مصوبه شورا و همت همکاران شهرداری مراسم روز کارگر برگزار می‌شود گفت :حمایت مادی و معنوی از کارگران اولویت ماست. 
 مهدی نوبانی افزود :اگر امروز فضای سبز شهر تغییر کرده و فضاهای عمومی شهر نظیف است و مردم از آن لذت می‌برند و حالشان خوب است ،حاصل زحمت و همت این عزیزان است. 
 وی از اولویت قرار دادن پرداخت حقوق به کارگران خبر داد و گفت: پرداخت حقوق کارگران در شهرداری بروز است و قبل‌از اینکه کارمندان و مدیران حقوق دریافت کنند کارگران شهرداری حقوق خود را دریافت می‌کنند. شهردار بندرعباس با اشاره به پرداخت پاداش  ده میلیون ریالی به مناسبت روز کارگر به کارگران شهرداری بندرعباس ابراز کرد: طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران شهرداری آماده شده‌است .همچنین حق چهار درصد مشاغل سخت و زیان‌آور نیز در اولویت پرداخت است. 
نوبانی تأکید کرد: برای مجموعه شهرداری ؛کارگران و کارمندان فرقی نمی‌کنند، هر خدمت رفاهی که به عزیزان قراردادی و رسمی داده می‌شود به کارگران عزیز شرکتی نیز داده خواهد شد. 
 وی از پرداخت به‌روز بیمه های کارگران خبر داد و گفت: بیمه برای کارگران بسیار مهم است زیرا در سرنوشت و آینده کارگران بسیار تأثیرگذار است. در همین راستا بیمه کارگران شهرداری در موعد مقرر پرداخت می‌شود تا مشکل سنوات و درمانی برای این عزیزان بوجود نیاید.  
شهردار بندرعباس با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف گفت: آموزش یکی از موارد مهم و اساسی برای بروز شدن و افزایش اطلاعات کارگران است. 
نوبانی ادامه داد :در سال گذشته 11 نفر از کارگران عزیز شهرداری را از دست دادیم که همسر و یا فرزندان این عزیزان در شهرداری مشغول به‌کار شدند. 
 وی تصریح کرد: در ساعاتی از شب که همه ما به استراحت می‌پردازیم کارگران عزیز شهرداری مشغول تنظیف شهر و آماده کردن آن برای حضور روز بعد شهروندان هستند. 
نوبانی در پایان سخنان خود به بخشی از پروژه‌های عمرانی شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت :یکی از تأثیرگذارترین پروژه ها ،اجراو احداث پل در محل بزرگراه شهید رجایی و شهرک پیامبر اعظم با اعتبار هزار میلیارد تومان است که در زمینه حل مشکل ترافیک بسیار موثر می باشد.  
بالاترین سرمایه کشور نیروی انسانی است  
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این مراسم گفت: بالاترین سرمایه کشور نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
 سرهنگ حیدری با قدردانی از زحمات کارگران افزود: کارگران عزیز شهرداری به‌دلیل اینکه در ساعات نیمه‌شب و تاریکی هوا مشغول تنظیف شهر هستند برای حفظ جان و سلامتی خود و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار حتماً از لباس‌های مخصوص و لامپ های "ال ای دی" تهیه شده استفاده نمایند. 
 وی افزود : کارگران عزیز شهرداری به دلیل اینکه در ساعات خلوت خیابان ها با موتورسیکلت و یا خودرو تردد می کنند حتما به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و خصوصا سرعت مطمئنه را رعایت نمایند . 
سرهنگ حیدری از شهروندان خواست با رعایت نظافت شهر و عدم پرتاب زباله از خودرو به خیابان با کارگران زحمتکش شهرداری نهایت همکاری را داشته باشند.  
کارگران نورچشم این نظام و انقلاب هستند  
فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان نیز با بیان اینکه شما کارگران نورچشم این نظام و انقلاب هستید و حلال‌ترین روزی را بر سر سفره خانواده می‌برید گفت: روز کارگر را به شما تبریک می‌گویم زیرا یادآور مجاهدت‌های شماست هر کس برای کسب روزی حلال برای خانواده خود تلاش کند در واقع مجاهد است. 
 سردار اباذر سالاری با تقدیر و تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بارها و بارها گفته‌ایم که باید حقوق کارگران قبل‌از دیگر کارمندان پرداخت شود و امروز بسیار خوشحالیم و خدا را شاکریم که این مهم در شهرداری بندرعباس محقق شده‌است . 
وی با تأکید بر این‌که مسئولین برای رفاه کارگران تلاش کنند گفت: عاقبت بخیری همه ما در گرو دعای خیر این عزیزان است. 
حقوق و بیمه کارگران طبق قانون و در اسرع وقت پرداخت شود 
 احمد مرادی ،نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک فرارسیدن روز جهانی کارگر گفت: از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تشکر می‌کنم که هرساله این مراسم را برای کارگران زحمت‌کش این مجموعه برگزار می کنند.  
 وی افزود: باید همه مسئولین سعی وتلاش نمایندکه حقوق، مزایا و بیمه کارگران طبق قانون و در اسرع وقت پرداخت شود. زیرا لذت کار در این است که مزد و حقوق آن در موعد مقرر و وقت تعیین‌شده پرداخت شود . 
مرادی با اشاره به خدمات زیر ساختی و عمرانی شهرداری بندرعباس ابراز کرد: همان‌طورکه باید نقاط ضعف و کاستی‌ها گوشزد شود باید از خدمات و تلاش‌های خوب و ارزنده نیز تقدیر و تشکر کرد که جا دارد به‌عنوان یک شهروند از تلاش‌های سازنده شهردار بندرعباس و مجموعه شهرداری و شورای شهر تقدیر و تشکر نمایم. 
 نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه شهرداری به‌تنهایی قادر نیست بار سنگین شهر بندرعباس را به دوش بکشد گفت: اگر شهردارموفقی می‌خواهیم باید شورایی موفق و مدیران شهری موفقی داشته باشیم تا این کار سنگین به سر منزل مقصود برسد. 
 احمد مرادی اظهار کرد: شهر بندرعباس یک شهر تمام ساحلی و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هم گردشگر خارجی و هم گردشگر داخلی زیادی دارد که در بازدید از شهر ما را قضاوت می‌کنند که چه میزان توانسته‌ایم از این فرصت خدادادی و پتانسیل استفاده نماییم . 
وی ادامه داد: برای داشتن یک شهر خوب و حفظ هویت ارزشمند مهمان‌نوازی و کرامت انسانی باید بجای ایراد گرفتن در کنار هم تلاش کنیم تا این شهر ساخته شود. 
 مرادی بیان کرد : باید از سه درصد ارزش افزوده ای که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل نه درصد ارزش افزوده تعلق می‌گیرد در مرحله اول برای حل مشکلات نیروی انسانی و پس‌از آن برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهر برنامه‌ریزی شود . 
وی تصریح کرد: هرمزگان باید به سربلندی خود افتخار کند و هرمزگانی ها باید به خودشان ببالند. 
 مرادی با بیان اینکه مردم هرمزگان از تبعیض بسیار ناراحتند افزود: هرکجا که فرصتی حاصل شود برای استیفای حقوق مردم استان از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد. 
کارگران دارای جایگاه والا و عزتمندی هستند  
مصیب نظری ،رئیس شورای شهر بندرعباس نیز با تبریک روز جهانی کارگر و روز معلم گفت: کارگران همان‌طور که در اسلام از جایگاه والایی برخوردارند در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز دارای جایگاه والا و عزتمندی هستند.  
وی با تشکر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه دغدغه و مطالبه بحق مردم استان و جوانان را برای استخدام در صنایع و موقعیت های شغلی مختلف پیگیری کردید جای تقدیر و و تشکر دارد.  
نظری تأکید کرد: تمام جوانان هرمزگان دارای استعداد هستند ومی توانند صنایع و ظرفیت‌های موجود در استان را مدیریت کنند که این مهم در سایه اتحاد ، همدلی و مطالبه‌گری محقق خواهد شد. 
 لازم به ذکر است؛ این برنامه  باشکوه با اجرای موسیقی زنده ، برنامه‌های شاد و مفرح و مسابقات مختلف همراه بود.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها