وزیر بهداشت:

سینوفارم چین کم‌عارضه‌ترین واکسنی بود که در ایام کرونا در کشور استفاده شد



بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با اشاره به این نکته که واکسن سینوفارم که از کشور چین وارد شده بود کم عارضه‌ترین واکسنی بود که در ایام کرونا در کشور استفاده شد ادامه داد: حدود ۱۵۵ میلیون دوز تزریق واکسن سینوفارم در کشور داشتیم و بر اساس آمار کمیته واکسن حداقل عوارض را در کشورمان مشاهده کردیم و استفاده از واکسن توانست کرونا را در کشور کنترل کند.
 
   
به گزارش صبح ساحل، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبودهای دارویی است گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داروهای داخلی داشته‌ایم.

بهرام عین‌اللهی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیات دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

وی درمورد تامین داروی بیماران مبتلا به تالاسمی با بیان اینکه اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است، اظهار کرد: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است.

وزیر بهداشت گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید دارو‌های داخلی داشته‌ایم، اما بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که واکسن سینوفارم که از کشور چین وارد شده بود کم عارضه‌ترین واکسنی بود که در ایام کرونا در کشور استفاده شد ادامه داد: حدود ۱۵۵ میلیون دوز تزریق واکسن سینوفارم در کشور داشتیم و بر اساس آمار کمیته واکسن حداقل عوارض را در کشورمان مشاهده کردیم و استفاده از واکسن توانست کرونا را در کشور کنترل کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها