مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد:

مهارت‌آموزی چهار هزار و ۹۰۰ نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای هرمزگان



 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: امسال چهار هزار و ۹۰۰ نفر در بیش از ۴۰۰ مرکز  خصوصی  و دولتی  در عرصه‌های مختلف خدمات، فنی مهندسی، هنری، صنایع‌دستی، کشاورزی، عمران، ساخت سازه، فناوری اطلاعات و …  آموزش‌دیده‌اند.

    

به گزارش صبح ساحل، محمد بذرافشان در نشست با خبرنگاران افزود: آموزش این مهارت آموزان در  بیش از ۲۵۰ ساعت  در  ۶۰ مرکز دولتی و ۳۴۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای هرمزگان بوده است . وی تعداد مهارت آموزان این مراکز در سال گذشته را  ۵۰ هزار تن خواند و از  افزایش مهارت، آموزشگاه‌های آزاد و دولتی استان به ۵۰۰ آموزشگاه در سال جاری خبر داد .بذرافشان رشته‌های برق صنعتی، مکانیک، جوشکاری، صنعت گاز، فنی مهندسی، خیاطی، گلدوزی و حصیربافی را ازجمله مهم‌ترین و پرطرفدارترین  آموزش‌ها ذکر کرد و اذعان داشت: امسال رشته‌های جدید هوش مصنوعی و هیجانی، صنعت و خدمات نیز در آموزشگاه‌های دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای استان آموزش داده می‌شود.

راه‌اندازی مرکز دریا پایه در سیریک

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان از راه‌اندازی آموزش غواصی در جزیره هرمز سخن  گفت و افزود:سال گذشته در جهت توسعه آموزش‌های دریا محور، آموزش غواصی زیرآب در جزیره هرمز مجوز فعالیت گرفت و آغاز به کارکرد.بذرافشان، ادامه داد: درصدد راه‌اندازی مرکز دریا پایه در شهرستان سیریک جهت کمک به دیپلماسی مهارت، از محل مولدسازی هستیم. وی آموزش تعمیرات موتورهای قایق و GPS ها در راستای دریا محور از برنامه‌های امسال خواند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در رابطه با صدور و تمدید مجوز مرکز کارآموزی جوار کارگاهی اذعان داشت: ۸ مجوز در سال ۱۴۰۱ و ۳۶ مجوز در سال ۱۴۰۲  صادر شد. بذرافشان صدور مجوزهای واحدهای پذیرنده مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را ۳۰۶ واحد در سال ۱۴۰۱ و یک هزار و ۵۱ واحد در سال ۱۴۰۲  اعلام کرد.وی  افزود:  تفاهم‌نامه سه‌جانبه اشتغال اطلاعات ۲۲۸۳ نفر از کارآموزان جویای شغل در سامانه جستجوی شغل ثبت شد.

 

کسب رتبه اول شاخص‌های سند برنامه‌های اجرایی

بذرافشان  از کسب رتبه اول این اداره کل در شاخص‌های سند برنامه‌های اجرایی در میان ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد .

توسعه آموزش مهارت‌های آینده و فناوری‌های پیشرفته

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان ،  کمک به تقویت اقتصاد دریا محور از طریق توسعه خدمات  و گردشگری ساحلی-دریایی به‌وسیله گسترش  آموزش‌های فنی حرفه‌ای در جزایر و مناطق آزاد استان ، توسعه و حمایت از تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در مناطق کم برخوردار استان در راستای تقویت جهش تولید با مشارکت مردم را از برنامه‌های تحولی در سال جاری ذکر کرد و گفت : کمک به افزایش تولید و ارتقای بهره‌وری در سطح معادن استان از طریق راه‌اندازی مرکز تخصصی معدن ، توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی از طریق همسوسازی صنایع و دستگاه‌های اجرایی از مجرای تشکیل کارگروه توسعه مهارت در استان از دیگر برنامه‌های امسال است. بذرافشان  اجرای طرح‌های ( نذر مهارتی) و ( خادمین مهارتی)،  تعامل سازنده با کشورهای حوزه خلیج‌فارس ( عمان و …)، توسعه آموزش مهارت‌های آینده و فناوری‌های پیشرفته ( هوش مصنوعی)، اجرای دوره‌های آموزشی بر اساس طرح آمایش مهارتی متناسب با نیازهای منطقه‌ای در استان هرمزگان  ازجمله های برنامه‌های خلاقانه این اداره کل در سال ۱۴۰۳ نام برد. به گفته این مقام مسئول رایزنی با صنایع بزرگ استان( پالایشگاه نفت بندرعباس) در راستای به‌روزرسانی کارگاه‌های آموزشی، برگزاری همایش بزرگ مهارت و پیشرفت با حضور مسئولان ارشد استانی و ۳۰۰ آموزشگاه آزاد،طرح آموزش هر شهرستان یک روستا به‌عنوان قطب تأمین‌کننده نیروهای موردنیاز شهرستان با استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت پالایش نفت آفتاب از برنامه‌های سال گذشته بود .

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها