استاندار هرمزگان:

محوری ترین هدف امام (ره)عزیز شدن اسلام و مسلمانان بود



 صبح ساحل، سیاسی _ استاندار هرمزگان گفت: بزرگترین ومحوری ترین هدف امام راحل(ره) از تحمل سختی ها، مشكلات، رنج ها ومرارت ها در راه انقلاب اسلامی ایران، عزیز شدن اسلام و سربلندی مسلمانان بود. 

ابراهیم عزیزی طی سخنانی به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملكوتی امام راحل در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس افزود: به اعتراف اندیشمندان و تحلیل گران اندیشه های سیاسی،مذهبی و اجتماعی امام خمینی (ره) بزرگترین و بنیادی ترین هدف آن حضرت در طول مبارزات ایشان بوده است. وی ادامه داد: امام راحل این هدف را برای ملت ها و آزادی خواهان باقی گذاشت تا با مبارزات خود به آن دست یابند. استاندار هرمزگان بیان كرد: قبل از انقلاب تا به پیروزی رسیدن آن همه پرورش یافتگان مكتب علوی و نبوی از خالق متعال می خواستند؛ پروردگارا به ملت ما دولتی عطا كن كریمه، كه درسایه آن اسلام و اهل اسلام عزت یابند و كفر ونفاق و اهل نفاق به ذلت و خواری گرفتار شوند.

عزیزی تصریح كرد: لذا در ایك افق جامع می توان گفت ،رسیدن به عزت و عظمت اسلام بزرگترین هدف امام و انقلاب اسلامی بوده است و در سایه این هدف بزرگ معمار كبیر انقلاب و تعالیم اسلام ، ایران توفیقات بزرگی كسب كرده است. استاندار هرمزگان در خصوص منش و شیوه زندگی با بركت امام راحل اظهار داشت: ملت بزرگ ایران از ایشان درس های بزرگی مانند خودباوری، ایثار، در صحنه بودن، مقاومت، شجاعت و عمل به تكلیف را آموخت. وی اشاره كرد: عمل ، كار و تلاش خالصانه و زندگی برای رضای خدا اولین و مهمترین درس از زندگی ایشان است كه باید به آن توجه داشته باشیم. عزیزی تاكید كرد: ملت ایران در صحنه بودن، تحمل سختی ها ، وارد عرصه های خطرناك شدن و ایثار را از امام خویش به خوبی آموختند. وی خاطر نشان ساخت: پیروزی در هشت سال جنگ، موفقیت انقلاب اسلامی در طول سه دهه تلاش و ایثار جزء با عمل به تكلیف میسر نشده است. نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: جدا نبودن سیاست و دیانت از همدیگر یكی از مهمترین درس های ملت بزرگ ایران از امام راحل است.

وی یادآور شد: اگرامروز شاهد بیداری اسلامی ملت های منطقه و قیام برعلیه حاكمان و ستمگران هستیم، به خاطر همین درسی است كه كشورهای اسلامی بواسطه ملت ایران از معمار كبیر انقلاب اسلامی آموخته اند. استاندار هرمزگان گفت: یكی دیگر از آموزه های امام راحل و عظیم الشان انقلاب، همیشه در صحنه بودن و مبارزه با اندیشه های شیطانی است كه ملت ایران آن را به درستی آموخته است. وی اظهار كرد: امام راحل در راه مبارزه و مقابله با نظام های شیطانی از تقدیم نمودن عزیزان خود كوتاهی نكرده و درس ایثار و خود باوری را به همگان آموزش دادند. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان كرد: اگر امروز اندیشمندان و دانشجویان كشور در عرصه ها و صحنه های علمی عاشقانه و مشتاقانه حاضر و فعالیت می كنند به خاطر درس هایی است كه از امام بزرگوار خویش آموخته اند. عزیزی ابراز كرد: امام راحل همه را به وحدت در مبارزه دعوت كردند و در اوایل انقلاب همه شیعه و سنی، كرد،لر، بلوچ و ترك، عرب و عجم با هماهنگی و انسجام موفق به كسب توفیقات الهی شدند.

وی تصریح كرد: یكی دیگر از درس های بزرگ امام راحل دشمن شناسی ، حق و باطل شناسی و جریان شناسی است. وی ادامه داد: اگر قرار بود با نگاه های شخصی و گروهی حركت كنیم امام بسیاری از افرادی را كه با ایشان بوده و گاه لقب فرزند امام می گرفتند را كنار نمی گذاشت و به مردم معرفی نمی كردند. وی توجه به كرامت انسان ها را یكی دیگر از درس های امام به ملت ها ذكر و تاكید كرد: نگاه به افراد جامعه، باید كریمانه با مهربانی و عطوفت باشد.

استاندار هرمزگان تصریح كرد: امیدواریم در سایه این درس های بزرگ ، حكیمانه ، جوانمردانه و پیامبرگونه امام راحل، كه ایشان را در تاریخ جاودانه ساخت و در سایه رهبری و زعامت مقام معظم رهبری بتوانیم با عمل به این آموزه ها روز به روز شاهد دست آوردهای بزرگ و تحقق اندیشه های الهی و عرفانی اسلام و انقلاب باشیم. استاندار هرمزگان افزود: امیدواریم زمینه ای فراهم كنیم كه حضرت بقیه الله (ع) از ما راضی باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها