معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح دو طرح ملی آب و برق عنوان کرد:

هرمزگان مهمترین قطب توسعه کشور



صبح ساحل-اقتصادی//اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه پس از افتتاح دو طرح ملی آب وبرق در هرمزگان ، بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری در چهارمین روز از دهه مبارک فجر ابتدا طرح آبرسانی از سد جگین به شهر جاسک در شرق استان هرمزگان افتتاح کرد. 
پروژه آبرسانی سد جگین دو مرحله طراحی شده که مرحله نخست ایستگاه پمپاژ ، مخازن متعادل کننده ،ذخیره و خط انتقالی به طول 100 کیلومتر و قطرهای 863 میلیمترتا 630 میلی متربا هزینه یک هزارو 900میلیارد ریال آب را به شهر جاسک منتقل می کند.
پروژه آبرسانی از سد جگین به جاسک جمعیتی افزون بر 14 هزار نفر در شهرجاسک و 105 روستای مسیر را تحت پوشش قرار می دهد.
این طرح از طرح های اولویت دار دولت تدبیر و امید بوده که در سفر رئیس جمهوری به استان و به شهر جاسک مورد توجه ویژه قرار گرفت و با برنامه ریزی های به عمل آمده تلاش شد هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
این طرح که مرحله اول آن در دهه فجر به بهره برداری می رسد از سال 86 آغاز شده و برای تکمیل نیاز به یک هزار میلیارد ریال اعتبار دارد ومرحله دوم پروژه یاد شده شامل آبرسانی از سد جگین به شهرستان بشاگرد است.
جهانگیری بعد از افتتاح این پروژه  به اتفاق وزیر نیرو ، استاندار هرمزگان وجمعی از مسئولان کشوری و استانی وبخش گازی نیروگاه برق گنو بندرعباس در شمال این شهررا افتتاح کرد.
نیروگاه سیکل نیروگاه گازی گنو نیز دارای چهار واحد هریک به ظرفیت 162 مگاوات در مجموع با 648مگاوات و 10هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بدست معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری شد.
با بهره برداری از این دو واحد باقی مانده با هزینه ای افزون بر هفت هزار میلیارد ریال میزان ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 940مگاوات افزایش می یابد. 
هدف از بهره برداری از این طرح را افزایش ظرفیت تولید برق منطقه وتامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری ، استفاده از حداکثر ظرفیت توان منهدسی داخل کشور ، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف استان ناشی از گسترش توسعه صنایع کشاورزی و مصارف عمومی وخانگی عنوان شد. 
نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان در منطقه گنو به ظرفیت 648 مگاوات برق ودر زمینی به مساحت 56 هکتار در 25کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است.
هرمزگان هم اکنون دارای دو نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه گازی گنو تعداد آنها به سه واحد ومیزان تولید برق به دوهزارو هشتصد مگاوات برق افزایش می یابد.
همزمان با آغاز دهه فجر ، بهره برداری از 612 پروژه عمرانی با هزینه 20 هزار میلیارد ریال در استان هرمزگان آغاز شد که دو طرح افتتاحی امروز از جمله این طرحها می باشد.
مرحله دوم فولاد سازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار تن بیلت و سرمایه گذاری شش هزار و 450 میلیارد ریال یکی از مهم ترین پروژه های افتتاحی دردهه فجر است.
گاز رسانی در بندرعباس به طول 22 کیلومتر ، تکمیل قطعه آخر بزرگ راه بندرخمیر- کهورستان ، اجرای طرح های نوین آبیاری تحت فشار در بیش از سه هزار هکتار ، راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان حاجی آباد ، قطعه آخر بزرگراه بندرعباس – رودان ، کارخانه تولید خوراک آبزیان با ظرفیت 12 هزار تن و کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین را دیگر طرح های شاخص دهه فجر در استان می باشد. گزارش کامل سفر معاون اول رییس جمهور به استان هرمزگان و افتتاح طرح های مهم عمرانی در صفحات دوم ، سوم وهشتم بخوانید

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها