فرمانده انتظامی هرمزگان تاکید کرد ؛

نقش موثر تأمین امنیت در تعامل اصناف با نیروهای انتظامی



صبح ساحل ، اجتماعی - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: یکی از نیازهای ضروری هر جامعه امنیت است و اصناف و بازاریان به‌عنوان بازوان توانمند جامعه در برقراری حفظ نظم و امنیت همراه پلیس بوده و نقش مهمی در ایجاد امنیت ایفا می‌کنند. سردارعزیزالله ملکی که در همایش پلیس امنیت و اصناف سخن می‌گفت ایجاد امنیت در شان مردم یکی از اهداف اصلی نیروی انتظامی خواند و افزود: امنیت محصولی جمعی است و باید همه در برقراری و پایداری آن سهیم باشیم و خوشبختانه امروز کسبه و بازاریان ما با تعامل با نیروهای انتظامی‌توانسته‌اند نقش مؤثری در تأمین امنیت و ثبات بازار و کسب‌وکار داشته باشند.وی با تأکید به تأثیر مثبت همکاری و تعامل سازنده پلیس انتظامی با جامعه اصناف اظهار کرد: همایش نقش اصناف در امنیت، سرآغازی است بر تفاهم و مشارکت هر چه بیشتر مردم و بازاریان در برقراری نظم و امنیت در شهرستان که هر چه این پیوند مستحکم‌تر باشد اقتصاد پویاتر خواهیم داشت. سردار ملکی افزود: اصناف با تعامل متقابل می‌توانند بیشترین نقش را در کاهش جرائم و آسیب‌ها داشته باشند و پیشگیری از جرائم؛ بخصوص سرقت به‌مراتب آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر بوده و اصناف باید با مشارکت پلیس که متولی امنیت مردم است و عمل به توصیه‌های کارشناسان این نیرو، زمینه سرقت از صنوف را به حداقل ممکن برسانند.این مقام انتظامی یادآور شد: در حال حاضر با تلاش‌های بی‌وقفه نیروی انتظامی شاهد امنیت خوبی در سطح اصناف هستیم. وی در خصوص به وجود آمدن شایعه ورود نیروی انتظامی به بازار و جمع‌آوری اجناس خارجی از سطح مغازه‌ها، تصریح کرد: این اقدام اولویت ناجا نبوده و نیست بلکه برخورد جدی با قاچاق کالا به‌صورت کلان مهم‌ترین اولویت نیروی انتظامی در استان هرمزگان است. سردار ملکی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه ناجا برخورد با سرشاخه‌ها و باندهای قاچاق کالا به‌ویژه واردات قاچاق از مبادی رسمی است افزود: ما وارد مغازه‌ها نمی‌شویم بلکه وارد انبارهای دپو سازمان‌یافته قاچاق کالا می‌شویم. وی اضافه کرد: قاچاق کالا از عوامل مهم و تأثیرگذار در ناامنی اقتصادی کشور، عدم سرمایه‌گذاری و درنتیجه افزایش بیکاری است که پلیس با قاطعیت و جدیت در مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان فعال است. سردار ملکی با اشاره به خروج روزانه 4 هزار کانتینر کالا در استان گفت: مسوولان مربوطه برای کنترل قاچاق کالا از طریق کانتینرها، قول دادند که تا پایان سال این وعده‌ها عملی شود و در کشفیات قاچاق، استان برتر شویم. فرمانده انتظامی هرمزگان به امنیت استان اشاره کرد و ادامه داد: هرمزگان به لحاظ امنیت در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد که با همدلی و برنامه‌ریزی می‌توان در سامان‌بخشی نظم و امنیت پویاتر عمل کرد. وی با تاکید به اینکه مردم امروز خواهان امنیت در جامعه هستند گفت که نیروی انتظامی همه تلاشش را می‌کند که این دغدغه‌ها را برطرف و امنیت روانی را در جامعه گسترش دهد. سردار ملکی به واحدهای صنفی بدون پروانه پرداخت و گفت: اعلام‌شده که بیش از 4 هزار واحد صنفی بدون پروانه در استان وجود دارند که امید این داریم در این حوزه اقدامات بهتری صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه هرچه اتحادیه‌های صنفی قوی‌تر باشد کار پلیس اماکن راحت‌تر خواهد بود، گفت: نیروی انتظامی آمادگی هرگونه همکاری با اصناف را دارد.

  پلمپ 820 واحد صنفی بدون پروانه کسبرئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی هرمزگان در این همایش یکی از رده‌های پلیس تخصصی ناجا، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خواند و گفت: تأمین امنیت جامعه به‌خصوص امنیت اصناف موردتوجه پلیس امنیت است. سرهنگ عبادی نیک با اشاره به نظارت منظم پلیس بر اماکن عمومی و بازار، اصناف را یکی از اقشار اثرگذار در جامعه ذکر کرد و افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقش پلیس به‌تنهایی کارساز نیست و اصناف در این زمینه می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند. وی یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پلیس آن را در اولویت کارهای خود قرار داده است ارتقای تعاملات با اصناف دانست.سرهنگ عبادی نیک با بیان اینکه 18 درصد جرائم صنفی در واحدهای صنفی دارای پروانه روی می‌دهد تصریح کرد: عمده جرائم سازمان‌یافته در صنوف فاقد پروانه رخ می‌دهد که امنیت عمومی و اخلاقی را تهدید می‌کند. وی اولویت اول پلیس نظارت بر اماکن را ساماندهی اصناف اعلام کرد و گفت: در 6 ماه گذشته سال جاری تائید صدور 4 هزار پروانه کسب، صدور اخطاریه برای 2 هزار و 600 واحد صنفی، پلمپ 820 واحد صنفی به علت عدم پروانه کسب، ثبت 720 فقره شکایت و معرفی 151 واحد صنف به مرجع قضایی و همچنین برگزاری 41 همایش پلیس و امنیت با اتحادیه و صنوف انجام‌گرفته است.
  اصناف نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصاد بر عهده‌دارند رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: اصناف نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصاد بر عهده‌دارند و به همین دلیل باید مشکلات و دغدغه‌های این قشر به‌خوبی موردتوجه مسئولان امر قرار گیرد.خلیل قاسمی افزود: مهم‌ترین دغدغه اصناف به‌صورت کلی رکود بازار و مشکلات واحدهای تولیدی است که با وارداتی که انجام می‌شود و ورود کالاهای خارجی، تولیدات داخل از چرخه خارج می‌شوند. وی ادامه داد: سعی ما این است که اصناف در فضای آرام و بدون دغدغه فعالیت داشته باشند. قاسمی ادامه داد: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین نیروی انتظامی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت برقرار است و امیدواریم این همکاری و همسویی در دیگر بخش‌های مرتبط دو حوزه برقرار شود. وی گفت: اجرای ماده 19 قانون معادن و رونق بخشیدن به معادن دارای مجوز و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و همچنین مبادلات مرزی جهت رونق بخشیدن به واحدهای تولیدی، صنعتی و واحدهایی که می‌توانند تولیدات خود را در استان، جایگزین کالاهای غیررسمی‌نمایند که غالب این کالاها در چرخه توزیع شبکه‌های صنفی قرارگرفته‌اند که با توان و همکاری نیروی انتظامی و پشتیبانی و همکاری مسئولین به‌عنوان ضابطین جهت استحکام بخشیدن در بازده زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
  همراهی اصناف با نیروی انتظامیرئیس اتاق اصناف استان هرمزگان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات نقش حضور پلیس نکته مهمی در مشارکت و محوریت کار و رویکرد ابعاد موفقیت اصناف بوده است. عبدالمجید جلالی ادامه داد: اصناف به‌عنوان قشر وسیعی از جامعه چه در بحث تأمین امنیت بازار و چه در بحث ساماندهی واحدهای صنفی و مبارزه با کالای قاچاق همواره از همکاری و مساعدت‌های نیروی انتظامی بهره‌مند بوده‌اند. وی پلیس در تأمین امنیت و ارتقای سطح تولید و اقتصاد ملی همراه و همگام اصناف است و حتما همراهی بیش‌ازپیش اصناف و پلیس در کنترل جرائم مؤثر است. جلالی گفت: ناجا فضای امن بر فضای کسب‌وکار فراهم می‌کند به‌طوری‌که مهم‌ترین محور سرمایه‌گذاری امنیت است. وی یادآور شد: اداره اماکن عمومی و پلیس امنیت در حوزه ساماندهی اصناف تلاش‌های بسیاری انجام دادند. جلالی اضافه کرد: نقش نیروی انتظامی در فضای استان و کشور پراهمیت است و امنیت موجود در کشور به دست این نیروها حاصل‌شده است. وی به عملکرد اتاق اصناف استان هرمزگان پرداخت که دارای 42 اتحادیه صنفی و 42 پایگاه معاونت بسیج فعالیت می‌نمایند و شانزده هزار واحد صنفی در سطح شهر بندرعباس خدمات ارائه می‌دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها