استاندار هرمزگان:

راه‌ اندازی مرکز سوانح وسوختگی درهرمزگان ضروری است



صبح ساحل، اجتماعی _ همزمان با آخرین روز از هفته دولت، استاندار هرمزگان با همراهی جمعی ازمدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، امامان جمعه و جماعت و اصحاب رسانه در قالب تور بازدید از پروژه های عمرانی دولت از پروژه های مرکز پرتو درمانی و رادیوتراپی و پروژه مرکز سوانح و سوختگی بندرعباس بازدید کردند.

 استاندارهرمزگان گفت:راه‌اندازی مرکز تخصصی سوانح و سوختگی در استان ضروری است.ابراهیم عزیزی با اشاره به پروژه‌های بهداشتی درمانی مهر ماندگار، اضافه کرد: مرکز سوانح و سوختگی، رادیو‌تراپی و پرتودرمانی از پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان بندرعباس است.وی ادامه داد: با وجود مراکز صنعتی، کارخانجات مختلف و مجتمع‌های فولادی در استان، راه اندازی و افتتاح مرکز تخصصی سوانح و سوختگی در استان ضروری است. عزیزی یادآور می‌شود: عملیات اجرایی مرکز سوانح و سوختگی با اعتبار پیش‌بینی شده 27 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی از 26 بهمن سال‌ماه 89 آغاز شده و تاکنون نیز 24 میلیارد و 200 میلیون به این طرح اختصاص داده شده است.

  پیشرفت 97 درصد مرکز رادیوتراپی بندرعباس 

اورژانس، رادیولوژی، ‌آزمایشگاه، ‌اکسیژن تراپی، ‌آی.سی.یو و اتاق عمل از تجهیزات  مرکز سوانح و سوختگی بوده که قرار است در سه طبقه احداث شده و به بهره‌برداری برسد.این مطلب را رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم بیان کرد. دکتر محمد شکاری در خصوص پروژه های رادیو تراپی و مرکز سوانح و سوختگی بندرعباس اظهار کرد: این پروژه ها نقش مهمی در توسعه شاخص های درمانی استان هرمزگان خواهد داشت به طوری که از اعزام بسیاری از بیماران سرطانی و مصدومان به خارج از استان جلوگیری می گردد.به گفته وی عملیات اجرایی ساخت مرکز رادیو‌تراپی و پرتو‌درمانی از 30 اسفندماه سال 89 آغاز شده و 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این مرکز قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و مردم استان از خدمات آن بهره‌مند شوند.

دکتر شکاری با اشاره به ساخت این مراکز یاد آور شد: مرکز رادیوتراپی در دو طبقه ساخته شده است که شامل 12 تخت، دارای فضاهای اتاق کوارت ، شتاب دهنده، براکی تراپی، اتاق  سمیلاتور، ایزوله و بخش بستری سرپایی و شیمی درمانی می باشد.وی افزود: با راه اندازی این مرکز بیماران سرطانی بدخیم با استفاده از اشعه درمانی درمان خود را در همین استان پیگیری می کنند.دکتر شکاری یادآور شد: این مرکز با اعتباری بالغ بر 60میلیارد ریال راه اندازی می شود که از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته است. 

دكتر شكاری در این بازدید با اشاره به توجه ویژه دولت دكتر احمدی نژاد به ارتقاء شاخص های درمانی و بهداشتی نقاط مختلف كشور به ویژه نقاط محروم اظهار داشت: با توجهات ویژه دولت، بخش بهداشت و درمان هرمزگان در طول فعالیت دولت نهم و دهم ارتقاء چشمگیری داشته است.

 آزمایشگاه تخصصی طبی جزیره هرمز راه‌اندازی شد

همزمان با هفته دولت آزمایشگاه تشخیص طبی مرکز توسعه سلامت جزیره هرمز به بهره‌برداری رسید.رئیس مرکز توسعه سلامت جزیره هرمز در این موردگفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه  تخصصی دسترسی مردم جزیره هرمز به خدمات تشخیصی طبی در این جزیره فراهم شده است.علی آذرپیکان افزود: در این آزمایشگاه تخصصی آزمایش‌هایی از قبیل خون شناسی، سرولوژی، بیوشیمی، میکروب شناسی، کشت خون  و ادرار انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: زیربنای این آزمایشگاه 12 مترمربع است که با اعتبار650 میلیون ریالی ساخته شده و با هزینه یک میلیارد ریالی نیز تجهیز شده است و به زودی واحد دیالیز مرکز توسعه سلامت جزیره هرمز نیز راه اندازی خواهد شد. مردم  جزیره می توانند از خدمات واحد دیالیز بهره مند گردند. 

 افتتاح مرکز توسعه سلامت جزیره هرمز

در ادامه بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت در بخش بهداشت و درمان این جزیره مرکز توسعه سلامت به بهره‌برداری رسید.رئیس مرکز توسعه سلامت جزیره هرمز در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: در راستای سیاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در زمینه  عدالت در سلامت و ارتقا شاخص‌های سلامتی و دسترسی بیشتر مردم جزیره هرمز به خدمات بهداشتی درمانی این مرکز افتتاح شده است.

آذر پیکان با اشاره به افتتاح این مرکز در جزیره هرمز اظهار داشت: در این مرکز برنامه‌ریزی و اجرا امور بهداشتی درمانی از قبیل بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت مدارس، سلامت مادران و کودکان، آموزش سلامت و پزشک خانواده شهری انجام می‌پذیرد.وی یادآور شد: با راه‌اندازی این مرکز شاخص‌های بهداشتی درمانی مردم جزیره هرمز ارتقا می‌یابد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها