نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

آب شرب بندرعباس از طریق آب ‌‌شیرین‌کن تامین شود



صبح ساحل، اقتصادی _ نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود دریا در کنار شهر بندرعباس آب مورد نیاز این شهر باید از طریق آب شیرین‌کن تامین شود.

سیدعبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی اظهار داشت: کشاورزی مهم‌ترین بخش آماده‌ای است که مردم می‌توانند از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه بگیرند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در میناب نیازی به سرمایه‌گذاری جدید ندارد، افزود: مهم‌ترین بخشی که در حال حاضر می‌توان با حداقل زمان و هزینه برای ایجاد اشتغال بر روی آن حساب باز کرد بخش کشاورزی بوده که قادر است زمینه اشتغال تعداد زیادی از مردم را فراهم کند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال از طریق کشاورزی مستلزم شروطی است، اظهار داشت: وجود زمین حاصل‌خیز و مرغوب که نیازهای بخش کشاورزی بوده در اختیار مردم و منابع طبیعی است و منطقه در این زمینه مشکلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه میناب منطقه بی‌آب و یا کم‌آبی نیست، افزود: آب نیاز دیگر بخش کشاورزی است و به علت نبود مدیریت صحیح منابع آبی، کشاورزان میناب با مشکل مواجه شده‌اند.

هاشمی اضافه کرد: استفاده بدون برنامه از آب سد استقلال برای تامین آب شرب بندرعباس کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با وجود دریا در کنار شهر بندرعباس آب مورد نیاز این شهر باید از طریق آب‌ شیرین‌کن تامین شود و آب سد میناب تنها مخصوص بخش کشاورزی باشد و فقط در مواقعی نظیر وقوع خرابی آب‌ شیرین‌کن و ایجاد مشکل به بندرعباس منتقل شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: جلوگیری از مصرف بی‌حد و اندازه آب سد استقلال در کنار مدیریت صحیح و استفاده از آن برای رشد و توسعه کشاورزی بخش اعظمی از مشکلات به ویژه معضل اشتغال جوانان این شهرستان را برطرف می‌کند.وی هم‌چنین به عملیات احداث، راه‌اندازی و نصب دو دستگاه آب ‌شیرین‌کن در بندرعباس اشاره کرد و گفت: با تسریع در روند اجرای این پروژه و بهره‌برداری به موقع از آن، 80 درصد نیاز آب شرب بندرعباس تامین می‌شود که در این راستا با تمام توان از طریق وزیر، مدیر‌کل مربوط و استاندار پی‌گیر موضوع هستیم.

هاشمی اظهار داشت: با برطرف کردن مشکل کشاورزان مینابی به ویژه تامین آب مورد نیاز آنان زمینه اجرایی شدن بسیاری از طرح‌های بزرگ اشتغال‌زا در منطقه فراهم می‌شود و علاوه بر نجات منطقه، یأس و ناامیدی را از قشر کشاورز و باغدار دور می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها