عدم رعایت حق تقدم منجر به حادثه شد؛

راننده بی احتیاط تریلی ، حادثه خونین آفرید



 صبح ساحل، حوادث _ عدم رعایت حق تقدم حادثه آفرید ...راننده خاطی به علت عدم رعایت حق تقدم کشته شد...عدم رعایت حق تقدم 5 کشته و مجروح برجا گذاشت و...این نمونه تیترهای است که در سایت ها و مطبوعات خودنمایی می کند.رعایت حق تقدم ایرانیان از گذشته تا به امروز به اخلاق حسنه، احترام وگذشت در هنگام عبور یا ورود نسبت به دیگران، سرزبانها است اما همین فرهنگ، درخیابان و جاده ها،گویا فراموش شده است به طوری که عدم رعایت حق تقدم عبور دیگران؛ نمونه بارز این مسئله است. مدتی قبل درمحور بندرعباس-سیرجان(حوالی‌شهرک صنعتی شماره یک) بر اثر عدم رعایت حق تقدم یک دستگاه تریلرحامل دیواره های بتنی که از شهرک صنعتی خارج وپس از آن وارد جاده اصلی شده بود، راننده  اتوبوس کشته و  مسافران آن که از کرمان آمده بودند مجروح  شدند. ماجرا از این قرار بود که بامداد روز چهارشنبه گذشته، مرکز 115گزارش یک مورد تصادف را دریافت نمودو بلافاصله  آمبولانس به محل موردنظراعزام شدکه پس ازگذشت کمتراز7 دقیقه آمبولانس پایگاه گنو به محل حادثه رسید همچنین  بلافاصله نجاتگران آتش نشانی از ایستگاه شماره 1 به محل اعزام شدند. رییس مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی استان اورژانس 115،در این خصوص می گوید:"راننده اتوبوس به علت شدت جراحات در دم جان باخته ویکی ازمسافران که زخمی شده بود نیز به بیمارستان خلیج فارس منتقل گردید".علی رغم اینکه تعداد مسافران اتوبوس حدود 25 نفر گزارش داده بود اما حال سایر مسافران خوب بوده وبه صورت سرپایی درمان شدند.

دکتر سیدکمال حسینیان همچنین ضمن تقدیراز همکاری پرسنل آتش نشانی،نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی می گوید که حضور به موقع تیمهای عملیاتی آتش نشانی در حادثه فوق باعث امکان آزادسازی وهمچنین خدمت رسانی بیشتر به مصدومان را فراهم کرد.سرهنگ علی مجیدزاده فرمانده پلیس راه هرمزگان علت این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از جانب راننده تریلی خواند.

  بیش از 10هزار ماموریت اورژانس 115 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اورژانس115 ضمن اعلام این نکته که خطای انسانی دربعضی از حوادث ترافیکی به قدری مشهود است که باعث بروز حوادث بسیار دردناکی می گردد می افزاید:" این مرکز طی 6 ماه گذشته تعداد 10هزارو  194 ماموریت درکل استان داشت که تعداد 3هزارو 460 مورد‌آن تصادفی بوده و از این تعداد یکهزارو  734 مورد آن درجاده ها بوده است". دکتر حسینیان، تعداد حوادث ویژه(حوادثی با تعداد 4 مصدوم ویا 2 فوتی یا بیشتر) در طی شش ماه گذشته 134 مورد  می داند که بیشترین آن 37 مورد با بیشترین تعداد فوتی دریک ماه متعلق به شهریورماه است و این امر نشان دهنده افزایش شدت تصادف در ماه آخر تعطیلات تابستان بوده است.  وی می گوید:"هرچندکه درمقایسه با سال گذشته ماموریتهای تصادفی اورژانس 115 کاهش داشته است ولی پاسخ به تصادفات درسطح جاده وشهر از اولویتهای این مرکز می باشد".به گفته دکتر حسینیان ، با تلاشهای انجام شده وعنایت ویژه دکتر محمد شکاری رییس  دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی هرمزگان، به اورژانس 115 میانگین زمان رسیدن به محل حادثه درجاده ها به 12 دقیقه و درسطح شهر به 7 دقیقه رسیده است که موفقیت بزرگی محسوب می‌گردد.

دادن آدرس دقیق محل حادثه  به مرکز 115

دکتر حسینان ضمن تشکر از همکاری مداوم با اورژانس 115 تاکید می کند که دادن آدرس دقیق محل حادثه کمک بسیار زیادی به مرکز 115 کرده وهمچنین از شهروندان می خواهدکه درهر نقطه از استان که امکان تماس با 115 توسط تلفنهای همراه نمی باشد مورد را سریعا با تلفن 3352066 ستاد هدایت علمیات بحران اعلام نمایندتا مورد سریعا رفع عیب گردد و امکان خدمت رسانی به تمامی نقاط استان و شهروندان توسط مرکز مدیریت حوادث وفورتیهای پزشکی هرمزگان فراهم باشد.

واژگونی ون و 6 مصدوم

ساعت 18 شنبه گذشته یک دستگاه خودروی تاکسی ون، در محور بندرعباس _ شهیدرجایی واژگون شد  که در این رابطه 4 دستگاه آمبولانس 115 به محل حادثه اعزام شدند و 6 مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند. به گفته علی مجیدزاده فرمانده پلیس راه استان ، عدم توانایی وکنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده و همچنین خرابی جاده وعدم علائم خاص مانند گاردیل  از جانب پیمانکار  علت این حادثه ذکر شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها