واکنش رییس شورای شهر بندرعباس به افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی ها؛

باید نرخنامه جدید تاکسیرانی تدوین شود



صبح ساحل، اجتماعی _ در جلسه شورای شهر بندرعباس تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها طی سال 92مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش ایسنا، تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها که در حال حاضر در شهر بندرعباس به یک معظل برای شهروندان تبدیل شده با حضور اعضای شورای شهر و مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت.

 

جمشید رییسی رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه عنوان کرد: افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی که برخی از رانندگان به صورت سرخود از شهروندان می گیرند باعث اعتراض بسیاری از مردم شده که باید هرچه سریعتر نرخ‌نامه برای سال آینده تدوین و به مردم اعلام شود.

 

همچنین عبدالرضا بنی‌نعیم عضو دیگر شورای شهر بیان کرد: افزایش و یا کم کردن نرخ کرایه تاکسی‌ها مشکلی را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند و این تغییرات باید به گونه‌ای باشد که راننده تاکسی و شهروندان نیز از خدمات‌دهی راضی باشند.

 

راحله ملایی عضو دیگر شورای شهر بندرعباس دراین زمینه تاکید کرد: ارائه خدمات بهتر به رانندگان مانند داشتن پارکینگ ویژه تاکسی‌ها، تعمییرگاه و فروش لاستیک و قطعات به نرخ تعاونی به رانندگان می‌توانند بسیاری از این مشکلات را رفع کند.

 

فیصل دانش عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه توضیح داد: با بالا رفتن قیمت‌ها در جامعه به تبع رانندگان تاکسی نیز خرید کالاهای ضروری برای تاکسی را با هزینه بالاتری می‌خرند که در این زمینه نیز باید برای رانندگان تاکسی تصمیم جدی گرفته شود. دراین جلسه نرخ‌نامه پیشنهادی سازمان تاکسی‌رانی مطرح و توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت که در این میان نرخ برخی از مسیرها کاهش و برخی مسیرهای دیگر در سطح شهر افزایش پیدا کرد.همچنین بنا بر رای اعضا این تغییرات نرخ‌نامه به سازمان تاکسیرانی واگذار و برای رای‌گیری مجدد به جلسات بعدی شورای شهر موکول شد.

 

گفتنی است غایبین این جلسه مریم اقبالی و داریوش رشیدی بودند که بنا بر مدارکی که یکی از اعضای شورا ارایه داده داریوش رشیدی به علت تغییر محل سکونت و محل کار به تهران به صورت متوالی در شش جلسه قبل شورای شهر حضور نداشته که این عمل خلاف قانون و آیین‌نامه شوراها نیز است. این عضو شورای شهر آخرین حضور خود را در جلسات شورای شهر در تاریخ 22/5/91 به ثبت رسانده است.

 

اضافه می‌شود این عضو شورای شهر(رشیدی) درخواست 12 جلسه مرخصی را از رییس شورا داشته که بر اساس قوانین و مقررات مرخصی‌ها به صورت تاریخ بوده و این درخواست خلاف قوانین و مقررات اداری است و هر عضوی از شورا که محل سکونت خود را تغییر دهد به صورت خودکار از شورا اخراج و باید استعفای خود را اعلام کند.همچنین مریم اقبالی با تغییر محل سکونت به شهر دیگر در جلسات شورا به صورت نامنظم حضور داشته و این مسئله نیز یکی دیگر از تخلفات در شورای شهر است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها