900 هزار قطعه بچه ماهی فرانسوی وارد قشم شد



صبح ساحل-اقتصادی:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از ورود 900 هزار قطعه بچه ماهی از کشور فرانسه برای پرورش در یک شرکت بومی متعلق به بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش ایرنا، جهانگیر مجیدی در جمع خبرنگاران گفت: بچه ماهی ها جزو گونه سی بریم یا شانک با وزن تقریبی 0.25 گرم هستند که به مدت 48 تا 60 روز در استخرهای ویژه نگهداری و با افزایش وزن بین پنج تا هفت گرم به مزرعه های پرورش ماهی جزیره قشم، چابهار و بندرلنگه صادر خواهند شد.
وی افزود: شرکت تیاب پردان در سه مرحله با سرمایه گذاری بیش از 65 میلیارد ریال در محدوده روستای شیب دراز طراحی شده که پس از تکمیل زمینه اشتغال 600 تن نیروی کار غیرمستقیم در این جزیره را فراهم می کند و تا کنون 13 محموله بچه ماهی برای پرورش و صادرات به دیگر مناطق هرمزگان و استاشن های همجوار وارد کشور کرده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: این شرکت با مشارکت 45 درصدی فرانسوی ها در زمینی به مساحت 10 هکتار با زیربنای چهار هزار متر مربع به طور مستقیم برای 11 تن فرصت شغلی ایجاد کرده که در کنار تولید گونه های مختلف بچه ماهی زمینه ساز تحقیقات روی صنعت آبزی پروری، ایجاد بانک ژنتیک ماهیان آب شور و همچنین تولید ماهی در قفس است.
پرورش 200 هزار تن آبزی در کشور در قالب برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده که از این میان سهم جزیره قشم تولید 84 هزار تن ماهی در قفس می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها