ادعای یک مسوول:

بازار ماهی‌فروشان،آلودگی را به بندرعباس تحمیل می‌کند



صبح ساحل-اجتماعی:شهر بندرعباس به عنوان یک شهر توریستی به دلیل ضعف در خدمات شهری به یک شهر متعفن تبدیل شده و برخی از مکانها از جمله پشت بازار ماهی فروشان آلوده ترین نوع گنداب را وارد محیط زیست می کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ دویست و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار گزارش عملکرد شرکت آبفا در ارتباط با تبصره ۳  در سالن جلسات شهرداری  با حضور اعضای شورای شهر و شهردار بندرعباس برگزار گردید.
مهندس امین قصمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در خصوص نحوه تامین آب شهر بندرعباس گفت:سد استقلاب میناب و چاه های دشت شمیل و نیان دو منبع تامین کننده آب شرب شهر بندرعباس هستند.
وی در خصوص طعم موجود در آب اذعان داشت:به دلیل رشد جلبک ها و تغییر لایه برداشت آب در سد استقلال میناب در فصول تابستان و پاییز با مسئله طعم دار بودن آب مواجه، اما از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد.
مدیر عامل آبفای استان هرمزگان افزود:فاز اول آبشرین کن بندرعباس در شهرویر ۹۶ وارد کار شده و جایگزین بخشی از آب سطحی شهر بندرعباس می شود.
قصمی در پاسخ به سوال یکی از نماینده های شورای شهر در خصوص تبدیل شدن شهر بندرعباس به یک شهر متعفن ،اظهار داشت: متولی این کار تنها آبفا نبوده و ارگانهای دیگر نیز در این کار دخیل هستند و با توجه به اینکه در شهر بندرعباس ۷۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد. بنابراین هر صنفی مسئولیت خود  را به نحو احسن انجام  داده تا شاهد این مسائل نباشیم.
وی ادامه داد:تخلیه لجن، پسماند صنعتی، پسماند آشپزخانه ها برخی از فاضلاب ها با آلودگی های زیادی هستند که در فاضلاب شهری وارد می شوند.
مدیر عامل آبفای استان هرمزگان تاکید کرد: پشت بازار ماهی فروشان آلوده ترین نوع گنداب را وارد محیط زیست می کند و همه اینها نیازمند اصلاح شبکه فاضلاب است.
قصمی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۴ شرکت آب و فاضلاب هیچ گونه مسئولیتی در خصوص پساب نداشته است اظهار داشت:چنانچه شرکت های سرمایه گذار وجود داشته باشند ما می تواینم با عقد قرداد در خصوص دفع بهداشتی پساب و تصفیه آنها اقدامات لازم انجام دهیم.
وی  همچنین در پاسخ به یکی دیگر از نمایندگان شوراری شهر در  خصوص نحوه ی خرجکرد هزینه های تبصره ۳ بیان کرد: هزینه دریافتی از مشترکین طبق تبصره ۳ با توجه به ابلاغیه صورت می گیرد و صرف پروژه ها اجرای شرکت از جمله تصفیه خانه بندرعباس می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها