برترین های بیستمین جشنواره شهید رجایی هرمزگان معرفی شدند



صبح ساحل-سیاسی/حسین نارنجی نسب/بیستمین جشنواره شهید رجایی هرمزگان با تجلیل از دستگاه های برگزیده و مدیران نمونه با حضور استاندار هرمزگان و مقامات استانی در زمینه عملکرد سال 95 در سالن گاز سرخون وقشم برگزار شد.     
استاندار هرمزگان در بیستمین جشنواره شهید رجایی با تبریک هفته دولت اظهارداشت: امروز جشن می گیریم وبرای هم کف می زنیم و خوشحال هستیم اما آیا خدمات ما قابل قیاس با شهیدان رجایی وباهنر است. جاسم جادری افزود: خیلی از مدیران چانه می زنند که درجشنواره شهید رجایی جزو برگزیده ها شوند. اما خودمان را گول نزنیم و درخدمت به مردم با نیت پاک و الهی و ارتباط قوی با مردم داشته باشیم و صدای مخالف را بشنویم.
استاندار هرمزگان گفت: برای تحقق وعده های انتخاباتی رئیس جمهور وایجاد 955 هزار شغل نگران محقق نشدن آن با توجه به روند قابل مشاهده کنونی هستم واین روند دراستان هرمزگان ضعیف است که دستیابی به آن دشوار است وباید تیم های قوی تشکیل وبرای آن وقت گذاشت و از سویی دیگر باید مشارکت مردم وسرمایه گذاران را به کار گرفت تا بتوانیم دراین امر مهم موفق باشیم. به گفته جادری باید به سمت اقتصاد مولد رفت و کارها را به مردم واگذار کرد چرا که نظام دولتی ناکارآمد است ونمونه آن کارخانه آلومینیوم است که قبل از واگذاری ورشکسته و بدهکار بود که پس از واگذاری به بخش خصوصی متحول گردید. استاندار هرمزگان به اهمیت بانک ها دربهبود شرایط اقتصادی اشاره کرد وافزود: از سوی بانک ها طی سال گذشته 548 هزار میلیارد تومان به مردم تزریق شد که تنها 17 هزار میلیارد تومان آن در تولید اختصاص یافت.
درادامه صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان با گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: محصول کار دولت حاصل تعامل وهمکاری با سایر قواست وی اظهارداشت: این جشنواره نمادین است ویادآور ساده زیستی، همدلی وهمراهی است که شهیدان رجایی وباهنر آن را دنبال می کردند این مقام مسئول بیان کرد: بیش از 50 درصد از دستگاه های دولتی مورد ارزیابی قرار گرفتند که 30 دستگاه از 50 دستگاه دارای عملکرد مناسب وعالی بودند واین مراسم به منظور کم کاری دستگاه های اجرایی استان نیست. دریانورد بیان داشت: برداشت های نادرستی از ارزیابی مطرح شده ودراین زمینه هیچ دستگاهی بردیگری برتری ندارد. دبیرجشنواره شهید رجایی هرمزگان گفت: دررابطه با فرایند ارزیابی، شاخص هایی درحوزه عمومی و تخصصی وجود داردوشاخص های عمومی درهمه دستگاه ها یکسا ن است.ولی شاخص های تخصصی بسته به دستگاه های مختلف تفاوت دارد ونزدیک به یک سال برای این ارزیابی کار وتلاش شده است. رئیس سازمان برنامه وبودجه هرمزگان ابراز داشت: دستگاه های برتر استان درشاخص های عمومی و تخصصی شامل : شیلات، آموزش و پرورش، برق منطقه ای، صنعت ومعدن وتجارت، آب و فاضلاب روستایی و درشاخص های اختصاصی شرکت آب منطقه ای، امور اقتصاد و دارایی و فرودگاه هاست.
دریانورد یادآور شد در شاخص های عمومی نیز منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی، تعاون کار واموراجتماعی است ودراقتصاد مقاومتی اداره راه آهن، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل بنادر و دریانوردی وامور شعب بانک کشاورزی است. وی خاطرنشان کرد: شرکت هایی که مسئولیت های اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده است شامل:
پالایشگاه نفت بندرعباس، شرکت فولاد هرمزگان  وپالایشگاه گاز سرخون وقشم می شوند. درزمینه راهبردی و پژوهشی که با دستگاه های  اجرایی همکاری داشتند شامل دانشگاه هرمزگان وجهاددانشگاهی است وسازمان هایی که درتعامل بین بخشی و گفتمان سازی نقش داشته صدا وسیمای مرکز خلیج فارس است.دریانورد فرمانداری های برتر را شامل جاسک، قشم و بستک و بخشداری های برتر شامل چارک، رویدر وبخش مرکزی میناب دانست.در پایان از اداره ها وسازمان برتر ، فرمانداران وبخشداران استان هرمزگان تجلیل شد.
هدف‌مان کمک به برطرف کردن مشکلات استان هرمزگان است
رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری تنها را برطرف کردن مشکلات استان هرمزگان است، گفت: متناسب با زمینه کاری‌مان اولویت‌ها و مشکلات استان را استخراج و بررسی کرده‌ایم.

سهیل دادخواه پس از برگزیده شدن جهاد دانشگاهی در بخش راهبری و پژوهشی بیستمین جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان افزود: همانند چند سال گذشته یکی از اولویت‌هایمان در حوزه پژوهش بود که سعی کردیم تعامل مناسبی با دستگاه‌های اجرایی برقرار کنیم.
وی بابیان اینکه متناسب با زمینه کاری‌مان اولویت‌ها و مشکلات استان را استخراج و بررسی کرده‌ایم، اظهار کرد: بر این اساس اولویت‌بندی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کردیم که خوشبختانه در سال 95 برخی از این برنامه‌ها به نتیجه و موفقیت رسید.دادخواه با اشاره به اینکه در حوزه آب و انرژی به‌صورت تخصصی در حال فعالیت هستیم، اضافه کرد: ساخت دستگاه‌ها به‌ویژه تبدیل رطوبت هوا به آب شرب که توانستیم چند نسل از این دستگاه با خروجی بیشتر تولید کنیم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی هرمزگان بوده است.رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان بابیان اینکه درزمینهٔ مدیریت در طرح و تدوین چندین اسناد بالادستی استان در حال همکاری هستیم، خاطرنشان کرد: در طرح‌ریزی و تدوین بسیاری از اسناد توسعه‌ای در حوزه مدیریت دانش و مدیریت راهبردی در حال همکاری هستیم.وی در پایان با اشاره به اینکه با تکیه‌بر روی نیروی تخصصی و بومی استان هرمزگان در حال برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات استان هستیم، اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم این مسیر را با سرعت بیشتری طی کنیم و همچنان حمایت مسئولان عالی‌رتبه استان هرمزگان را داشته باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها