آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه:

‏روحانیون عبرت‌های عاشورا را برای عزاداران حسینی(ع) نقد کنند



صبح ساحل-سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: روحانیون در مراسمات عزاداری، عبرت‌های عاشورا را برای جوانان نقل کنند.
به گزارش فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ز در همایش طلایه‌داران تبلیغ در بندرعباس اظهار کرد: ایام محرم و بخصوص تاسوعا و عاشورای حسینی بهترین زمان برای بیان عبرت‌های عاشورایی برای نسل جوان امروز است که فضیلت‌های اخلاقی را در جامعه تقویت کنند.وی افزود: روحانیون به عنوان مبلغانی که در ماه محرم و صفر به نقاط مختلف استان عزیمت خواهند کرد، باید بیان عبرت‌های عاشورا را برای مردم یک وظیفه برای خودشان بدانند و سعی کنند تا با بیانی فصیح و با استفاده از احادیث معتبر و دقیق، وقایع عاشورا و رخدادهای منتهی به واقعه عاشورا را به طور مناسب برای مردم بیان کنند و سعی‌شان تقویت باورهای مذهبی و اعتقادی مردم باشد.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان این که ذکر وقایع قبل و بعد از حادثه عاشورا باید در یک سیر منطقی برای عزاداران نقل شود، خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا یک دانشگاه و یک مکتب عظیم است که درس‌های فراوانی از ایستادگی، مقاومت، ایمان، ولایت‌مداری و شجاعت در برابر ظالم را به ما می‌آموزد.
آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: محرم یک فرصت عظیم انسان‌سازی برای همه ما است. باید از این فرصت به نحو شایسته‌ای بهره‌ برده و بدانیم که فرصت محدود است و باید آن را مغتنم شمرد.وی یکی از دلایل استواری ملت ایران در طول قرن‌های متمادی را اتکای به فرهنگ عاشورایی عنوان و از روحیه ایمانی ملت ایران در سال‌های دفاع مقدس به عنوان نمونه بارزی از درس گرفتن از واقعه عاشورا و حرکت بر مبنای مکتب امام حسین (ع) یاد کرد و اظهار داشت: راه پرافتخار امام حسین (ع) باید سرمشق همه ما در زندگی باشد.
باور همه ما باید تأسی به فرهنگ عاشورا باشد
رئیس حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: باور همه ما باید تأسی به ارزش‌های فرهنگ عاشورا باشد و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود بکار ببندیم.حجت‌الاسلام روح الله مختاری اظهار کرد: اعزام بیش از یک هزار مبلغ به برنامه‌های مرتبط با عزاداری‌های حسینی در سراسر استان هرمزگان، نشانه دغدغه‌مندی نهادهای دینی و تبلیغاتی در کشورمان به موضوع فرهنگ‌سازی دینی در جامعه است که یک نیاز برای رشد اجتماع بشمار می‌رود.وی بیان کرد: شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی با فرهنگ عاشورایی عجین بوده است و ما در سخت‌ترین روزهای این آب و خاک با تأسی به اندیشه حسینی توانسته‌ایم بر توطئه‌های دشمنان غلبه کرده و به پیش برویم.
رئیس حوزه‌های علمیه هرمزگان ادامه داد: عزاداری‌های حسینی در سراسر کشور و در سراسر هرمزگان برگرفته از عمق اعتقاد و باور مردم است و ارادت به ساخت مکرم حضرت اباعبدالله به دین و یا مذهب خاصی محدود نمی‌شود و همه آزادگان عالم را در بر می‌گیرد.
حجت‌الاسلام مختاری اضافه کرد: بزرگ‌ترین همایش‌های اعتقادی را در ماه محرم و صفر در دنیای اسلام شاهد هستیم. همایش‌ها و اجتماعاتی خودجوش که برگرفته از ارادت ملت ما به سید و سالار شهیدان دشت کربلا و خاندان مکرم ایشان است که در سختی فراوان ولی برای احیای سنت رسول خدا قیام کردند و جان خود را در این راه قربانی ساختند.وی بزرگ‌ترین درس واقعه کربلا را ولایت‌پذیری، ایمان به راه حق و تحقق وعده الهی عنوان کرد و افزود: در روز عاشورا تبلور واقعی غلبه حق بر باطل را می‌بینیم که چگونه دشمن خار و زبون می‌شود و چگونه اسیران دشت کربلا عزت و عظمت می‌یابند و ریشه طاغوت زمانه خودشان را می‌خشکانند.
این استاد حوزه و دانشگاه به موضوع برگزاری نماز جماعت در اول وقت در مراسمات عزاداری نیز اشاره و تصریح کرد: نماز راه را به ما نشان می‌دهد و نشانه اتحاد و انسجام و برادری ما در صفوفی منسجم است که یکی از جلوه‌های فرهنگ عاشورایی بشمار می‌رود و نباید عزاداران نسبت به آن بی توجه باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها