یک مقام مسئول:

پالايشگاه گاز هنگام آماده بهره‌برداری است



صبح ساحل ، اقتصادی - پالایشگاه گاز هنگام باهدف جمع‌آوری و فرآورش گازترش میدان نفتی مشترک هنگام با ظرفیت اسمی 80 میلیون فوت مکعب در روز و جلوگیری از هدر رفت و سوخت اجباری(فلر) در آستانه بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر پروژه ساخت پالایشگاه گاز هنگام در گفت‌وگو با ایسنا،  افزود: با بهره‌برداری از پالایشگاه شیرین سازی گازترش به همت متخصصان این شرکت، گازترشی که تا پیش از این به هنگام استخراج نفت سوخت می‌شد، به گاز شیرین تبدیل می‌شود .

حامد زارع بابیان این‌که ساخت این پالایشگاه به پایان رسیده و در مراحل آماده‌سازی و تست است، افزود: این پالایشگاه باهدف جمع‌آوری و فرآورش گازترش میدان نفتی مشترک هنگام با ظرفیت اسمی 80 میلیون فوت مکعب در روز و جلوگیری از هدر رفت و سوخت اجباری(فلر) همین مقدار گاز که در حال حاضر سوزانده می‌گردد، احداث‌شده است.وی با اشاره به اینکه این پروژه در هفته جاری به اتمام می‌رسد و طبق برنامه وزارت نفت پالایشگاه گاز هنگام در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر پروژه (شرکت جندی‌شاپور )ساخت پالایشگاه گاز هنگام بابیان اینکه این پروژه علاوه بر صرفه اقتصادی مسائل زیست‌محیطی را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد، اضافه کرد: ساخت این پالایشگاه باعث می‌شود از هدر رفت و سوخت اجباری(فلر) 80 میلیون مترمکعب در روز گاز جلوگیری و سبب کاهش آلایندگی محیط پیرامونی می‌شود.زارع با اشاره به اینکه این پروژه به دست متخصصان داخلی ساخته‌شده است، تصریح کرد: اوج ساخت این پالایشگاه در زمان تحریم‌ها بود که با توانمندی و همت بلند مهندسان و کارگران ساخته شد.

وی گفت:  روزانه  80 میلیون فوت مکعب در روز در این گاز به بهره‌برداری می‌رسد که تا 100 میلیون فوت مکعب امکان افزایش ظرفیت دارد که به رفتار چاه و فیدی که برای پروژه تأمین می‌شود، دارد. 

حامد زارع مدیر پروژه ساخت پالایشگاه گاز هنگام در پایان با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب گازی که در میادین مشترک ایران و عمان هدر می‌رود، تبدیل به گاز شیرین و به شبکه توزیع گاز کشور ارسال می‌شود . ساخت این پالایشگاه در مدت ۳ و نیم سال انجام‌شده است، برای ساخت این پالایشگاه بیش دو هزار و ۵۰۰ میلیون یورو هزینه شده است.

 

 

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها