مدیرکل دامپزشکی هرمزگان:

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هرمزگان مشاهده نشده است



صبح ساحل ، حوادث - مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هرمزگان مشاهده نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جانباز مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در هرمزگان مشاهده نشده است.

وی افزود: سویه جدید آنفلوانزای پرندگان از نوع فوق حاد H5N6 و قابل انتقال به انسان است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: با توجه به کوچ پرندگان وحشی احتمال شیوع این ویروس در هرمزگان وجود دارد.

 محمد جانباز افزود: بیشترین درگیری آنفلوانزای سویه جدید به ترتیب در مرغداری های تخم گذار، مادر، صنعتی و گوشتی است.

وی گفت: شهروندان مرغ را از مراکز مجاز خریداری کنند و از خرید مرغ زنده از دوره گردها و بازارچه های محلی در کارگزاری بندرعباس و پنجشنبه بازار میناب خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان افزود: روستاییان نیز در صورت مشاهده هر گونه پرنده تلف شده سریعاً موارد را به اداره کل دامپزشکی و مرکز پایش محیط زیست اطلاع دهند.

 محمد جانباز با اشاره به انتقال ویروس آنفلوانزا از راه تنفس و ترشحات گفت: شهروندان از دست زدن به پرندگان تلف شده خودداری کنند.

وی افزود: دامپزشکی هرمزگان بصورت شبانه روزی گروه های پایش و مراقبت از مرغ داری ها را فعال کرده است و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

جانباز گفت: در صورت مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یک مرغ داری تا شعاع 3 کیلومتری باید امحا شود.آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از نوع ویروس H5N6 نخستین بار در تالاب بوجاق گیلان در میان پرندگان وحشی مشاهده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها