کیانوش جهانبخش عضو هیات رئیسه شورای عالی استان ها

وزارت ورزش جزو وزارت خانه ها نوپا محسوب می شود



صبح ساحل  ، ورزشی - کیانوش جهانبخش با اشاره به تشکیل نخستین فراکسیون شورای عالی استان‌ها گفت: فراکسیون ورزش برای ساماندهی مقررات، قوانین و راهبردهای مدیریت شهری در زمینه ورزش برای اولین بار در شورای عالی استان ها تشکیل شد.

کیانوش جهانبخش عضو هیات رئیسه شورای عالی استانها با اشاره به تشکیل اولین فراکسیون شورای عالی استان ها با عنوان «فراکسیون ورزش» گفت: اگر دقت کنیم در مجلس شورای اسلامی هر مجلسی یک کمسیون همسو دارد که می‌تواند در رشد این وزارت خانه تاثیر گذار باشد اما وزارت ورزش چون جزو وزارتخانه ها ی نوپا محسوب می شود تاکنون کمیسیونی با این عنوان تشکیل نشده است بلکه یک فراکسیون ورزش تشکیل شده است.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان ها با بیان اینکه فراکسیون ها با توجه به علاقه مندی اعضا به شرکت در آن تخصصی تر از کمیسوین است تصریح کرد: مردم توقعاتی از شهرداری در زمینه ورزش دارند. این توقعات در دو بخش نمود می یابد. از یک سو توقع دارند شهرداری در فضای تیمداری، ورزش حرفه ای و قهرمانی ورود کند و از سوی دیگر می خواهند ورزش همگانی و ورزش شهروندی را توسعه دهد.نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها ادامه داد: با وجود مزایا و جاذبه های تیمداری حرفه ای، گسترش و توسعه ورزش همگانی وظیفه اصلی شهرداری ها است. داشتن یک تیم با چندین هزار هوادار، وجهه تبلیغاتی تیم های حرفه ای برای شهرداری ها و قدرت تاثیر گذاری باعث می شود شهرداری ها به سمت ورزش حرفه ای سوق پیدا کنند که متاسفانه سبب توجه کمتر به ورزش همگانی بوده است.

وی افزود: از این رو مدیریت شهری در قبال ورزش دچار یک تعارض شده است. نه میداند که ورزش قهرمانی را پیگیری کند و وظایف خود را در قبال ورزش شهروندی می داند. 

بنابرین هدف از تشکیل فراکسیون تشکیل یک ساز و کار مطالعه و تصمیم سازی برای تعیین تکلیف دستورالعمل شهرداری ها در زمینه ورزش است. اگر قرار به تیم داری حرفه ای ایست شرایط آن چیست و اگر لازم به توسعه ورزش همگانی است ساز و کار آن باید چه باشد. جهانبخش با بیان اینکه در این مسئله یک نوع سردرگمی وجود دارد عنوان کرد: به همین علت پیشنهاد تشکیل فراکسیون ورزش در شورای عالی استان ها مطرح شد که با همراهی دوستان متخصص و هیات رئیسه شورای عالی استان ها اولین فراکسیون شورای عالی استان ها تشکیل شد.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان ها با بیان اینکه نشست هایی با فراکسیون ورزش مجلس شورای عالی استان ها برای برطرف کردن خلاء قانونی برگزار خواهد شد بیان کرد: بنابراین اگر جایی مشکل قانونی هم باشد تلاش می کنیم برطرف کنیم تا این فراکسیون هم در کنار کمیسیون های شورای عالی استان ها بتواند مفید و اثر گذار باشد.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها تشکیل فراکسیون ها در شورای عالی استان ها امید بخش دانست و تصریح کرد: ما تلاش می کنیم با فدراسیون های ورزشی برگزار کنیم و در صورت نیاز هم جلساتی میان اعضا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه ارائه طرح و لایحه از سوی این فراکسیون نیز گفت: فراکسیون ورزش طرح هایی را در غالب لایحه به یکی از کمیسیون های شورای عالی استان ها ارائه می کند و بعد از تصویب این لایحه در کمیسوین و صحن عمومی برای تبدیل شدن به قانون به مجلس ارسال خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها