مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی خبر داد:

امروز آغاز سومین نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی



صبح ساحل ، اجتماعی - مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری سومین نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان یزد خبر داد.

به گزارش  ایرنا ، همایون امیرزاده افزود: این نشست 12 و 13 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش تعاملات با استان‌ها که از چهار سال پیش آغاز شده در تحکیم و تعمیق روابط میان معاونت امور فرهنگی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تاثیر فراوانی داشته است.

امیرزاده با اشاره به دستاوردهای دو نشست قبلی گفت: تقویت و گسترش شبکه توزیع در استان‌ها، ترویج کتاب و کتابخوانی، حمایت از طرح‌هایی در رابطه با اقوام ایرانی، تقویت ارتباط با اهالی قلم در استان‎‌ها، مشارکت استان‌ها در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، تمرکززدایی و تفویض برخی از اختیارات به استان‌ها و تقویت جشنواره‌های کتاب از جمله این موارد هستند.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوعات این نشست در استان یزد گفت: این همایش با هدف رصد مصوبات نشست‌های پیشین و میزان اثرگذاری آن‌ها در حوزه فعالیت‌های استان تشکیل می‌شود. 

همچنین حمایت از فعالیت‌های موثر فرهنگی و مرتبط با حوزه کسب و کار نشر، تقویت برنامه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در استان‌ها، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در استان‌های مرزی و برگزاری برنامه مشترک منطقه‌ای روستایی و عشایری از جمله رویکردهای هستند که در این نشست تبیین خواهند شد.

وی افزود: 130 موضوع در چهار بخش کارگروه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعاملات فرهنگی، کارگروه چاپ و نشر، کارگروه ادبیات، مفاخر و اقوام ایرانی و کارگروه کتاب، کتابخوانی و نمایشگاه کتاب مورد بررسی قرار خواهند گرفت.همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در یک ماه گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای نخستین بار در چهار سال گذشته تفاهم‌نامه‌های استانی قبل از آغاز سال جدید به امضاء خواهد رسید و این فرصتی برای استان‌هاست تا با برنامه‌ریزی بهتر در پیشبرد فعالیت‌های خود اقدام کنند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها