‏ برپایی جشن نیکوکاری در 120 پایگاه امداد هرمزگان



 صبح ساحل ، سیاسی -  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: جشن نیکوکاری در 120 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، علی الهیاری به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و آغاز جشن نیکوکاری در نشست با خبرنگاران افزود: پایگاه های جشن نیکوکاری به مدت 3 روز با هدف نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نوعدوستی در جامعه و کمک به قشرهای نیازمند، هدایای نقدی و غیر نقدی مردم را در سطح استان هرمزگان جمع آوری می کنند.

وی بیان داشت: جشن نیکوکاری 16 اسفند در مدرسه های هرمزگان و به صورت نمادین در مدرسه شاهد بندرعباس روبری استانداری با حضور مردم و مسئولان، هفدهم در پایگاه های سطح استان و هجدهم در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان یاد آورشد: جشن نیکوکاری امسال با همت کمیته امداد استان و با مشارکت صدا و سیما و سازمان آموزش و پرورش برگزار می شود تا در آستانه سال نو از محل کمک های مردمی خدمات ارزشمندی به خانواده های تحت پوشش این نهاد ارائه شود.

الهیاری گفت: مردم همچنین می توانند کمک های نقدی خود را از طریق سامانه تلفن گویای 3288 امداد و یا از طریق نرم افزار کاربردی الکترونیکی ناب با ارسال عدد 100 به سامانه پیامکی 30007639 واریز کنند.

وی اضافه کرد: در جشن نیکوکاری سال گذشته مردم و خیران 25 میلیارد ریال به نیازمند کمک کردند.

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار به کمیته امداد هرمزگان 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان خاطرنشان کرد: امسال 3 هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی برای فقر زدایی و کاهش فقر به این نهاد اختصاص یافت که تاکنون 90 درصد آن جذب شده است.

الهیاری اضافه کرد: هم اکنون 51 هزار خانوار در قالب 120 هزار نفر از کمیته امداد هرمزگان مستمری دریافت می کنند.

وی بیان داشت: مستمری کمیته امداد هرمزگان به خانواده های تک نفره یک میلیون و 480 هزار ریال، 2 نفره 2 میلیون و 490 هزار ریال، سه نفره سه میلیون و 240 هزار ریال، چهار نفره چهار میلیون و 190 هزار ریال و پنج نفره به بالاتر 4 میلیون و 650 هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)هرمزگان یاد آورشد: 70 درصد منابع مستمری بگیران کمیته امداد این استان از محل منابع دولتی و 30 درصد نیز کمک خیران و نیکوکاران استان است.

الهیاری بیان داشت: تا پایان امسال قرار است 2 هزار و 500 نفر از خانواده های تحت پوشش این نهاد از محل طرح های توانمند سازی و اشتغال از چرخه حمایتی امداد خارج شوند.

این مسئول اضافه کرد: سرانه کمک مردم هرمزگان به نیازمندان کمیته امداد در طی سال جاری یک میلیون و 30 هزار ریال است و این در حالی است که متوسط کشوری این رقم 2 میلیون ریال است.

وی گفت: آن چیزی که کمیته امداد هرمزگان از آن نگران است این بوده که سهم مشارکت مردم و خیران به نیازمندان در این استان نسبت به سرانه کشوری پائین تر است که خواستاریم بنگاه های اقتصادی و مسئولان و خیران بیشتر به افراد نیازمند توجه کنند.

کمک 440 میلیارد ریالی خیران به نیازمندان کمیته امداد هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان اظهار کرد: امسال خیران 440 میلیارد ریال به نیازمندان تحت پوشش این نهاد کمک کردند که این میزان افزایش 64 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

الهیاری اضافه کرد: 42 میلیارد ریال از کمک های خیران در قالب طرح صدقات، 110 میلیارد ریال طرح اکرام ایتام، 85 میلیارد ریال زکات، 20 میلیارد ریال جشن عاطفه ها و 20 میلیارد ریال نیز جشن نیکوکاری بوده است.

وی بیان داشت: بقیه کمک های خیران نیز به تامین مسکن، کمک جهیزیه و هزینه بهداشتی و درمانی مددجویان کمیته امداد هرمزگان اختصاص یافته است.

این مسئول یاد آورشد: 70 درصد از منابع نیازمندان کمیته امداد هرمزگان از محل منابع دولتی و 30 درصد کمک خیران تامین می شود.

820 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد هرمزگان اختصاص یافت

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)هرمزگان یاد آورشد: امسال 820 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی و صندوق قرض الحسنه امداد برای اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.

الهیاری اضافه کرد: 620 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی 200 میلیارد ریال نیز ازمحل صندوق قرض الحسنه امداد برای اشتغال مددجویان هرمزگان اختصاص یافت.

وی بیان داشت: امسال برای 4 هزار و 300 نفر از مددجویان کمیته امداد هرمزگان از محل پرداخت این تسیهلات شغل ایجاد شد.

جامعه عاری از فقر نیازمند یک جریان سازی قوی است 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: فقر یک چالش اجتماعی است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم و برای اینکه جامعه عاری از فقر داشته باشیم نیازمند یک جریان سازی قوی هستیم.

الهیاری اضافه کرد: در بحث فقر زدایی و محرومیت زدایی نباید تنها نگاه مان به کمیته امداد باشد، بلکه باید همه آحاد جامعه و مسئولان استان خود را در رفع این معضل سهیم بدانند.وی بیان داشت: فقر ناامنی در جامعه، سرقت، فساد و دیگر آسیب های اجتماعی را به همراه دارد که آسیب آن دامن همه جامعه را می گیرد. 

این مسئول یاد آورشد: رسانه ها در ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی بی بدیلی دارند و می تواند با کمک رسانه مشکل فقر را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز وارد 40 سالگی تاسیس نهاد کمیته امداد شدیم و نظام اسلامی ایران تاکنون در بحث توسعه کشور و کاهش فقر در جامعه خوب عمل کرده است.

هم اکنون 51 هزار خانوار برابر با 120 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها