سفیر ایتالیا در ایران:

بهره برداری نیروگاه انرژی پاک نشان از توجه به محیط زیست قشم است



صبح ساحل ، اقتصادی - سفیر ایتالیا در ایران گفت: مراقبت از محیط زیست کره زمین به خصوص جزایر، دارای اهمیت بسیاری است که بهره برداری از نیروگاه انرژی پاک در جزیره قشم آغازی بر حمایت از محیط زیست و چشم اندازی روشن برای این جزیره است.

به گزارش ایرنا، مائورو کونچاتوری در آیین بهره برداری از نیروگاه انرژی خورشیدی 10 مگاواتی در جزیره قشم افزود: امروز با استفاده از انرژی پاک برخی از آرزوهایمان را در این جزیره محقق کردیم. 

وی ادامه داد: در این راستا دیدارهایی با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم انجام و با صبر و حوصله نتیجه های مثبتی حاصل شد.کونچاتوری تصریح کرد: کشور ایتالیا با استان هرمزگان و جزیره قشم در زمینه فولاد و الکترونیک همکاری نزدیکی دارند.

وی افزود: طرح نیروگاه انرژی خورشیدی یک اقدام نمادین از دوستی ایتالیا و ایران است که امید می رود با توجه به تاریخ عظیم این 2 کشور، موارد همکاری گسترش پیدا کند.سفیر ایتالیا در ایران خاطر نشان کرد: ایتالیا و ایران فکر و راهبرد خود را با یکدیگر تنظیم می کنند تا فصل جدیدی از همکاری این 2 کشور آغاز شود.مدیرعامل نیروگاه انرژی خورشیدی قشم نیز در این آیین گفت: این طرح با سرمایه گذاری هشت میلیون یورویی و طی مدت 2 سال اجرا شد و هم اکنون به بهره برداری می رسد که سالانه نیاز پنج هزار خانوار را تامین می کند.استفانو فالکونیو افزود: در این طرح که با مشارکت طرف ایتالیایی به بهره برداری رسید، 100 نفر کارگر کارشناس و تکنیسین مشغول به کار بودند که 25 کیلومتر کابل آلومینیومی، 200 کیلومتر کابل خورشیدی و 30 هزار پنل خورشیدی نصب شد.

عضور هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین گفت: اجرای طرح های مهمی از جمله بزرگ ترین هاب انرژی کشور در این جزیره به زودی آغاز می شود که کشور ایتالیا می تواند در آن طرح ها مشارکت داشته باشد.

وی افزود: پل خلیج فارس، مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه های نفت و گاز از جمله طرح هایی است که ایتالیا می تواند در اجرای آنها مشارکت کند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها