با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان:

مشکلات ورزش هرمزگان بررسی شد



صبح ساحل ، ورزشی - معاون ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه مدیریت 350 هیات ورزشی در سراسر استان نیازمند تامین اعتبار است گفت: توجه به ورزش کاهش هزینه‌های درمان جامعه را در پی دارد.

مظفر خادمی با اشاره به فرآیند انتخاب مدیریت هیات‌های ورزشی در استان هرمزگان اظهارداشت: تلاش‌های خوبی در حوزه ورزش استان درحال شکل‌گیری است و تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا با کمک هیات‌های ورزشی استان، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و مسؤولان استانی و نمایندگان مجلس حوزه، ورزش را به نحو احسن مدیریت کنیم. 

 وی افزود: البته در این راستا مشکلاتی وجود دارد و ما نیز انتقادپذیر هستیم و پاسخگوی مردم خواهیم بود، چرا که تنها هدف ما خدمت به مردم و جامعه ورزشی استان است.معاون اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر 44 هیات ورزشی استانی راه‌اندازی شده که این هیات‌ها بالغ بر 350 هیات ورزشی زیرمجموعه در شهرستان‌ها را مدیریت می‌کنند.

 خادمی به فرآیند انتخاب روسای هیات‌های ورزشی اشاره و بیان داشت: طی اعلان فراخوان در روزنامه‌های کثیرالانتشار، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام هیات‌های ورزشی در اختیار جامعه هدف قرار گرفته و در سال جاری نیز چندین مرحله این کار انجام شده است.

وی ادامه داد : پس از ثبت‌نام علاقمندان و دریافت تاییدیه و استعلام از سوی حراست و تشکیل مجمع به ریاست فدراسیون 17 نفر انتخاب می‌شوند که این افراد به نمایندگی از باشگاه‌ها و ورزشکاران و داروان در این مجمع حضور دارند که به انتخاب اعضا این مجمع به مدت 4 سال انتخاب می‌شوند. معاون اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان بیان کرد: هر هیات ورزشی مسؤول برگزاری مسابقات، اعزام و میزبانی مسابقات ورزشی، برگزاری اردوهای تیم ملی و مسائل فرهنگی مربوط به هیات‌ها را برعهده دارند.

 خادمی ادامه داد: هر هیات برای انجام دادن کارهای خود باید از سه منبع اعم از فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان و حمایت‌های جلب شده از طریق رایزنی‌های رئیس هیات درآمدزایی کند.وی بیان کرد: جایگاه هیات‌ها در کشور متوسط رو به خوب است، هر شخصی می‌تواند با ارائه مدرک فوق دیپلم و لیسانس، برای ریاست هیات ورزشی ثبت نام و از خود دفاع کند و هیچ محدودیتی برای هیات‌های ورزشی وجود ندارد البته برنامه‌های این هیات‌ها توسط اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در مجمع اعلام می‌شود. 

معاون اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان ادامه داد: تمامی هیات‌های ورزشی را در حد توان کمک خواهیم کرد و میزان کمک‌ها بستگی به نوع فعالیت هیات‌های ورزشی دارد.خادمی گفت: تاکنون اداره کل ورزش و جوانان استان از مبلغ 11 تا 20 میلیون تومان به این هیات‌ها کمک کرده است که ممکن است مجموع این کمک‌ها در طول سال، 700 الی 800 میلیون تومان باشد. 

وی تاکیدکرد: فدراسیون‌ها نیز به هیات‌های ورزشی کمک می‌کنند اما انتظارمان بیش از این است، چراکه این هیات‌ها موسسات غیردولتی است که به طور مستقیم باید زیر نظر فدراسیون ورزشی انجام وظیفه کنند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان تصریح کرد: ورزش همچون دیگر امور واجب در زندگی ضروری است، سلامت جسمی و روحی افراد با ورزش تامین می‌شود، وجود ناهنجارهای ساختاری و قامتی دانش‌آموزان ناشی از نگاه اندک به ورزش است، باید نگاه وسیع‌تری به ورزش داشت.خادمی با اظهار تاسف از اینکه به پیشگیری آنگونه که باید، توجه نمی‌شود تاکید کرد: از تمامی افراد اعم از مسؤولان استانی و نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که به امر مهم ورزش توجه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها