مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبرداد:

پیگیری برای جانمایی10 اسکله جدید در هرمزگان



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : نصب و بهره برداری از 9 اسکله شناور در جزایر خلیج فارس و سواحل مکران و همچنین جانمایی 10 اسکله جدید را اقدامی بزرگ در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و عمل به منویات مقام معظم رهبری است. 

«اله مراد عفیفی پور» در دیدار نوروزی با استاندار هرمزگان و رییس ستاد خدمات سفر این استان اظهار داشت: هرمزگان با برخوداری از 2238 کیلومتر نوار ساحلی، 14 جزیره و ناوگان پیشرفته دریایی ظرفیت هایی مثال زدنی در صنعت سفر و گردشگری دریایی دارد.

وی افزود: اهمیت این بخش دریایی تا بدانجاست که رییس جمهور در جریان سفر اسفندماه سال 96 به بندرعباس و سخنرانی های خود، توجه به گردشگری دریایی را بارها مورد تاکید قرار داد و وزیر راه و شهرسازی هم برای نخستین بار طی سال های اخیر برای افتتاح ستاد طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی و بهره برداری از اسکله های جدید گردشگری 25 اسفندماه به مرکز استان سفر کرد.

به گفته عفیفی پور، این 9 اسکله شناور گردشگری در سال 96 بر اساس استانداردهای جهانی، با نظارت یک موسسه رده بندی ایرانی و توسط متخصصان و مهندسان داخلی طراحی، ساخت و نصب شده است که اقدامی بزرگ در راستای تحقق سیاست های کلان دولت، ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و عمل به منویات مقام معظم رهبری محسوب می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان گفت: در جریان سفر معاون مهندسی سازمان بنادر در نوروز 97، انجام مطالعات برای جانمایی10 فروند اسکله گردشگری جدید در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان گفت: در جریان سفر معاون مهندسی سازمان بنادر در نوروز 97، انجام مطالعات برای جانمایی10 فروند اسکله گردشگری جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در نوروز امسال، بیش از 840هزار نفر گردشگر در اسکله های تفریحی و خورهای گردشگری از تجربه گشت تفریحی دریایی ایمن بهره مند شدند که شاهد افزایش 5.9 درصدی حجم سفرهای تفریحی و گشت های دریایی بودیم.

به گفته عفیفی پور، این اعداد و ارقام به شکل دقیق و بر مبنای بلیت فروشی در بنادر مسافری مجاز و اسکله های گردشگری تحت نظارت سازمان بنادر در استان هرمزگان استخراج شده و موارد متفرقه مربوط به تردد شناورهای تفریحی شخصی در آمارها محاسبه نشده است.وی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، 578هزار دستگاه خودروی متعلق به مسافران دریایی نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت جابجا شد که افزایش مثبت 3درصدی داشته است.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان از ثبت ترافیک 34هزار تردد دریایی شناورهای مسافری و 82 هزار تردد شناورهای تفریحی طی تعطیلات نوروزی امسال در پهنه آب های خلیج فارس و دریایی عمان خبر داد.

عفیفی پور در پایان از برنامه ریزی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای توسعه زیرساخت ها و افزایش ایمنی گردشگری دریایی در سال 97 سخن به میان آورد و ضمن تشکر از حمایت های استاندار در خصوص پشتیبانی از توسعه گردشگری دریایی افزود: تلاش داریم که با همدلی و وفاق با مسئولین سایر دستگاه های همکار بتوانیم در سال جاری ظرفیت پایانه های مسافری و ناوگان دریایی را بیش از پیش افزایش داده و خدماتی در شأن هموطنان برای سفر ایمن دریایی ارایه دهیم.

تمامی توان سازمان بنادر 

برای ایمنی سفرهای نوروزی بسیج شد

استاندار هرمزگان ضمن تمجید از دستاوردهای طرح تسهیل سفرهای دریایی و نصب اسکله های جدید گردشگری در این استان گفت: در نوروز 97 تمامی ظرفیت ها و امکانات سازمان بنادر و دریانوردی برای رقم خوردن سفرهای ایمن دریایی بسیج شد. 

 «فریدون همتی»در نشستی با رییس و اعضای کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان ، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در فصل گردشگری هرمزگان اقدامات برجسته ای انجام داد که حضور دکتر آخوندی وزیر راه برای افتتاح طرح تسهیل سفرهای نوروزی و بهره برداری از اسکله های گردشگری و همچنین بازدیدهای میدانی مهندس راستاد معاون وزیر راه نشانگر اهمیت استان در زمینه گردشگری و سفرهای دریایی است.

وی افزود: بر اساس گزارش فرمانداران شهرستان های ساحلی، اسکله های گردشگری جدید نصب شده و همچنین اسکله های ترمیم شده تاثیراتی مثبتی بر ایمنی سفرها داشت و تمامی ظرفیت ها و امکانات سازمان بنادر و دریانوردی برای رقم خوردن سفرهای ایمن دریایی بسیج شد. 

همتی بر لزوم استفاده از ظرفیت دریا، دریاگردی و تفریحات دریایی در هرمزگان به عنوان مهم ترین استان ساحلی کشور تأکید کرد و گفت: ما در مجموعه استانداری مصمم هستیم که نه فقط در دوره محدود تعطیلات نوروزی بلکه در تمامی ایام نیمه دوم سال، گردشگری رونق گردشگری دریایی شدت یابد.

استاندار هرمزگان و رییس ستاد خدمات سفر استان با اشاره به نصب 9 اسکله گردشگری در جزایر قشم، هنگام و هرمز و خور آذینی شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: سازمان بنادر در زمینه عمل به مسئولیت های اجتماعی اقدامات برجسته ای انجام داده و امیدواریم نصب این اسکله ها در سایر مناطق ساحلی و جزایر استان نیز تداو یابد تا ایمنی سفرها و گشت های دریایی مردم ارتقاء یابد.

وی با بیان این مطلب که ثبت رقمی بالغ بر 4 میلیون نفر سفر در حوزه دریا طی تعطیلات نوروزی سال 97 نیازمند اتخاذ تدابیری برای بهبود روزافزون کیفیت خدمات گردشگری دریایی است، اظهار داشت: با حمایت دو سازمان بنادر و دریانوردی و گردشگری و همچنین در نظر گرفتن مشوق های مالی می توان شناورهای تفریحی موجود را نیز استانداردسازی کرد و توان فنی آن در کارخانه های شناورسازی داخل استان وجود دارد.

به گفته همتی، استانداردسازی شناورهای شخصی غیرمجاز که در صورت تصادم، مثل بمب برای جان آدم ها خطرناک هستند، یکی از نیازهای جدی بخش گردشگری استان است که باید مهلتی برای ساماندهی آنها تعیین شود. استاندار هرمزگان از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خواست تا با همکاری سازمان گردشگری بسترهای لازم برای ترغیب بخش خصوصی به منظور امکان گشت های دریایی، ماهیگیری و بازدید توریستی از جزایر با کشتی های دارای ظرفیت 100 تا 200 نفر در مرکز استان را فراهم کنند تا خانواده ها بتوانند علاوه بر سفر دریایی، از سایر جاذبه هیا دریا نیز بهره مند شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها