پل‌های عابر پیاده،سرپناهی برای معتادان!



صبح ساحل ، سیاسی - با نگاهی گذرا به سطح شهر بندرعباس متوجه این موضوع می شویم که پل های عابر پیاده کارایی امن خود را از دست داده و سرپناهی برای کارتن خواب ها، معتادان و جایگاهی برای تبلیغات میلیونی شهری شده است.

به گزارش هرمز؛ پل عابر پیاده برای عبور دادن امن با هدف حفظ جان عابرین پیاده، سهولت در حرکت از خیابان ها، کنترل ترافیک و امنیت رانندگی است.

با نگاهی گذرا به سطح شهر بندرعباس متوجه این موضوع می شویم که پل های عابر پیاده کارایی امن خود را از دست داده و سرپناهی برای کارتن خواب ها، معتادان و جایگاهی برای تبلیغات میلیونی شهری شده است.هیچ چیز در جای خودش نیست، پل های عابر پیاده به جای اینکه مکان امن برای تردد باشد به فروش افراد خاصی می رسد و جایگاهی برای تبلیغات می شود.

همچنین برخی پل های عابر پیاده دارای شیب های تند و پله های با ارتفاع زیاد است که عبور از آن برای شهروندان سالم کار بسیار دشوار است چه برسد به کودکان، میانسالان، بیماران و خانم های باردار.بدون شک پل های عابر پیاده در نقاط پر خطر و برای کاهش خطرات عبور از خیابان برای شهروندان نصب می شود؛ اما زمانی که امکان تردد برای معلولان و سالمندان وجود ندارد، آنها مجبور به عبور پر خطر از عرض خیابان هستند.

با گذر از شهر بندرعباس شاهد پل های عابر پیاده با پله های برقی می شویم که برای کاهش ترافیک سطح شهر ساخته شده اند؛ اما با نصب بیلبورد های تبلیغاتی کارایی امن خود را از دست داده اند.پل هایی که سهم استفاده عابران از آن تنها مدت کوتاهی بعد از افتتاح آن بوده  و با خرابی پله های برقی آن کارایی خود را از دست داده و تبدیل به پاتوقی برای استعمال دخانیات معتادان شهر شده است.

پل های عابر پیاده 

جایگاهی برای انجام بزه کاری های اجتماعی 

رضا جعفری شهروند بندرعباسی اظهار کرد: مسئولان شهر بندرعباس با رویکرد خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان در سطح شهر اقدام به ساخت پل های عابرپیاده کردند.این شهروند بندرعباسی ادامه داد: پلکان و بالابرهایی که در سطح شهر بندرعباس ساخته شده تنها مدت کوتاهی مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد و در سایه بی نظارتی مسئولان به خرابی می پیوندد.

جعفری با اشاره به اینکه پل های عابر پیاده جایگاهی برای معتادان شده است، تصریح کرد:  برخی پل های عابر پیاده در گوشه و کنار شهر تبدیل به جایگاهی برای خواب شبانه معتادان شده که شهروندان خطر عبور از خیابان را بر گذر از این پل ها ترجیح می دهند.وی افزود: درماه های گذشته به علت استعمال دخانیات توسط معتادان و خاموش نکردن آتش بعد ازکشیدن مواد مخدر بالابرهای سطح شهرآتش گرفت و تبدیل به تهدیدی برای آتش گرفتن عابران و درخت ۸۰ ساله ای که در کنارش بود شد؛ که آتش نشانان فداکار آتش را محار کردند و شهرداری بعد از مدتی پل های عابر پیاده را در آن محل جمع آوری کردند.

این شهروند بندرعباس خاطر نشان کرد: کسی دیگر از پل های عابر پیاده استفاده نمی کند و فقط محلی برای تردد اراذل و جایی برای بزه کاری اجتماعی شده است.

پل های عابر پیاده چالشی برای شهروندان 

یکی دیگر از شهروندان بندرعباس گفت: بیشتر پل های عابر پیاده ای که مجهز به بالابر و یا پله برقی که شهرداری با زحمات فراوان در سطح شهر ساخته؛ خراب است.این شهروند تصریح کرد: بیلبوردهای که در اطراف پل های عابر پیاده نصب شده محلی برای تبلیغات میلیونی شده و بنرهای پوشیده شده اطراف آن مانع دید کافی از پایین به آن می شود و تبدیل به فرصتی برای بزه کاران شهر برای زور گیری و دزدی از شهروندان در این مکان ها می شود.

وی تصریح کرد: با نگاهی اجمالی به پل های عابر پیاده شهر متوجه می شویم که تمام پله های برقی و همچنین آسانسورهای آن خراب است برای مثال این وضعیت در پله برقی های کنار امامزاده سید مظفر و پل نخل ناخدا قابل رویت بوده و همچنین وضعیت پله های ثابت نیز در خور توجه نیست و اوضاع مناسبی ندارد.

این شهروند خاطر نشان کرد: پل های عابر پیاده تبدیل به چالشی برای رفت و آمد عابران پیاده شده که مسئولان برای آن باید چاره ای بیندیشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها