اختصاصی «صبح‌ساحل»/فرمانده انتظامی هرمزگان خبر داد:

ترخیص خودروهای خارجی با اسناد جعلی از گمرک



 صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام :«باند سازمان یافته قاچاق خودروهای خارجی منهدم و از این باند 424 خودرو  لوکس خارجی توقیف شد».

 این خبری بود که دیروز فرمانده انتظامی هرمزگان در اسکله باهنر (پارکینگ خودروهای توقیفی )در حضور خبرنگاران اعلام کرد و ارزش این محموله  را ۱۲۵ میلیارد تومان دانست. 

ماجرا این پرونده بدین گونه است که مدتی قبل، پلیس استان هرمزگان در راستای مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق، مطلع شدند یک باند سازمان یافته قاچاق خودرو با استفاده از اسناد جعلی اقدام به واردات خودرو از مبادی رسمی می نمایند. کارگاهان پلیس، با جدیت پرونده این موضوع را به دست گرفتند و  با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی بسیار پیچیده، در زمان کمی موفق شدند  این باند که با همکاری نمایندگی 5 شرکت مشهور خودروهای خارجی با استفاده از اسناد جعلی اقدام به واردات خودرو از مبادی رسمی می نمودند را شناسایی نمایند. 

به گفته سردار عزیز الله ملکی ، با محرز شدن ارتکاب جرم و بدست آمدن شیوه و شگرد قاچاقچیان،این پرونده به همراهی تیم کار آگاهی، اطلاعاتی در دستور کار ویژه قرار  گرفت. ماموران در مدت کوتاهی،با هماهنگی قضایی، وارد مرحله توقیف خودروها  شدند. در یک عملیات ضربتی تعداد ۱۰۵ دستگاه خودرو که در انبار شرکت موجود بود توقیف شد. این خودروها  با اسناد جعلی و حتی بدون صدور پته های گمرکی از گمرک ترخیص شده گردید. در این ارتباط دستبند قانون بر دستان  ۷ نفر نیز زده شد .

 فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف 319 دستگاه خودرو دیگر در این عملیات خبر داد و گفت: با دستگیری عاملین اصلی و ضبط اسناد و مدارک موجود در شرکت و انجام تحقیقات تکمیلی، تعداد ۳۱۹ دستگاه دیگر از این خودروها که با شیوه جعل وارد، ولی هنوز ترخیص قطعی نشده بود کشف شد.  سردار ملکی این را هم بیان کرد که  با هماهنگی مقام قضایی در مجموع ۴۲۴ دستگاه خودرو توقیف شد.این مقام مسوول ارزش این محموله را  ۱۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:پرونده جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال گردیده است.

سردار ملکی  این را هم یادآور شد:تحقیقات نشان دهنده فعالیت جعل ، واردات غیر قانونی و فریب متقاضیان خودرو توسط این باند از سال ۹۲ تا کنون می باشد که پرونده برای کشف زوایای پنهان و همدستی عناصر دولتی در دست بررسی است.سردار ملکی تاکید کرد : ابعاد فعالیت این باند سازمان یافته بسیار گسترده بوده و به زودی جزییات توقیف ۶۰۰ دستگاه خودروی دیگر نیز اعلام خواهد شد.  وی  با قاطعیت گفت:نیروی انتظامی هرمزگان در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا قاطعانه عمل خواهد کرد و تحت تاثیر هیچ حاشیه و فشاری قرار نخواهد گرفت.

احضار 7 نفر در پرونده قاچاق خودروهای خارجی

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص این پرونده نیز  گفت: در پی وصول گزارشی در اواخر سال گذشته مبنی بر ارتکاب قاچاق سازمان‌یافته تعداد زیادی خودرو، پرونده توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان هرمزگان در دستور کار قرار گرفت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری افزود: تحقیقات لازم صورت گرفت و سپس شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس ارجاع شد و بازپرسی تحقیقات لازم را با هماهنگی نیروی انتظامی استان پیگیری کرده و در نتیجه تاکنون 424 خودرو خارجی کشف و ضبط شد.این مقام قضایی اظهار کرد: تاکنون در این خصوص 7 نفر احضار شده و  از  آن‌ها تحقیقات لازم به‌عمل‌آمده که برخی از این افراد با قرار قانونی وثیقه آزاد هستند.

اکبری با اشاره به اینکه تحقیقات حکایت دارد از اینکه افرادی با جعل اسناد گمرکی این تعداد خودرو را تاکنون به‌صورت غیرقانونی و قاچاق از مبادی رسمی وارد کردند، اضافه کرد: همچنین تعدادی خودرو را در سطح بازار عرضه و به فروش برسانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها