واکنش گمرک به خبر توقیف خودروهای خارجی قاچاق

تخلف ورود 319خودروهای خارجی محزر نشده است



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام: «دلایل و مستنداتی مبنی بر توقیف 319 خودرو  وارداتی به گمرک نرسیده است»

ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت:» بنا بر اعلام گمرک شهید باهنر بندرعباس تشریفات اولیه واردات قطعی 319 دستگاه خودرو سواری در حال انجام و تشریفات نهایی کالای اظهارنامه های مربوط تمام نشده بود».

در شماره قبل  این روزنامه از قول  سردار عزیز الله ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان خبری مبنی بر انهدام  باند سازمان یافته قاچاق خودروهای خارجی  و توقیف 424 خودروی خارجی از این باند به چاپ رسید.

 گمرک جمهوری اسلامی ایران  در خصوص این خبر واکنش نشان داد و  اعلام کرد: بنا بر اعلام گمرک شهید باهنر بندرعباس تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده و به صورت قانونی به گمرک اظهار شده است. به گزارش ایرنا،ناظر گمرکات استان هرمزگان در این زمینه گفت: بنا بر اعلام گمرک شهید باهنر بندرعباس تشریفات اولیه واردات قطعی 319 دستگاه خودرو سواری در 12 فقره اظهارنامه در حال انجام بوده و تشریفات نهایی کالای اظهارنامه های مربوط تمام نشده بود.

 «علیرضا دشتانی» به نقل از مدیرکل گمرک شهید باهنر توضیح داد: کالای موضوع اظهارنامه های مورد نظر در حال انجام تشریفات گمرکی و در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلق بوده و مجوزهای مربوط به ترخیص این خودروها نیز از سوی سازمان های ذیربط گرفته شده است. 

وی افزود: به استناد مواد 7، 38 و 105 قانون امورگمرکی امکان خروج کالا از آن گمرک امکانپذیر نیست؛ به دلیل اینکه تشریفات گمرکی این خودروها در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلق بوده است . 

به گفته وی، مجوز ورود این خودروها در سامانه جامع امور گمرکی بارگذاری شده و تخلف از مقررات از سوی هیچ مرجعی رسما به گمرک گزارش نشده است.

گفتنی است : فرمانده انتظامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگاران، با قاطعیت بر جعلی بودن اسناد واردات خودروهای خارجی تاکید کرد و  بیان داشته که تعداد ۱۰۵ دستگاه خودرو  با اسناد جعلی و حتی بدون صدور پته های گمرکی از گمرک ترخیص شده است و ۳۱۹ دستگاه دیگر از این خودروها که با شیوه جعل وارد ولیکن هنوز ترخیص قطعی نشده بود کشف شده است. ارزش این محموله یک هزار و 250 میلیارد ریال برآورد گردیده و در این ارتباط هفت نفر دستگیر شده اند.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان  نیز با تایید بر این خبر، اظهار داشت: در اواخر سال گذشته مبنی بر ارتکاب قاچاق سازمان‌یافته ، تاکنون 424 خودرو خارجی کشف و ضبط شد که تاکنون در این خصوص 7 نفر احضار شده و از آن‌ها تحقیقات لازم به‌عمل‌آمده وبرخی از این افراد با قرار قانونی وثیقه آزاد هستند.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری، افرادی با جعل اسناد گمرکی این تعداد خودرو را تاکنون به‌صورت غیرقانونی و قاچاق از مبادی رسمی وارد کردند و همچنین قصد داشتند  تعدادی خودرو را در سطح بازار عرضه و به فروش برسانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها