فرماندار بندرعباس :

راه ورزش و خدمت به آن برگشت ناپذیر است



 صبح ساحل ، ورزشی -  حسین نارنجی نسب: شورای ورزش شهرستان بندرعباس به ریاست پویافر فرماندار در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد.   

فرماندار بندرعباس دراین نشست بیان داشت: ورزش در وضعیت کنونی با موانع ومشکلاتی مواجه است و افرادی که دراین راه پای نهاده‌اند هیچ گاه دست از هدفی که همان خدمت به نسل جوان است بر نخواهند داشت.

پویا فر افزود: امکان دارد این افراد براثر خستگی و ناملایمات که برآن ها وارد می شود مدتی از ورزش کناره گیری کنند اما این راهی که انتخاب کرده اند برگشت ناپذیر است. فرماندار بندرعباس اظهارداشت: بعضی از امورات به سویی وصل است ولی اتصال آن قطع نمی شود زیرا حلقه امید به خداوند بزرگ است.رئیس شورای ورزش شهرستان بندرعباس با بیان این که در عرصه ورزش مهمترین عنصر حرکت وتوسعه انسان است گفت: موتور محرکه توسعه در همه جوامع انسان ها هستند واین موتور باید همیشه سالم بماند. 

پویا فر اظهارداشت: ورزش نقش اساسی در سلامت جامعه داردو در دنیایی که جوامع با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و دشمنان برای به انحراف کشاندن جوانان ما نقشه‌های زیادی در سر می پرورانند باید در زمینه ورزش فعال تر شویم. فرماندار بندرعباس گفت: دو عنصر آموزش و پرورش و ورزش وجوانان برای سالم ماندن جوانان ما تاثیرگذار و موثرند ودراین زمینه همه دست به دست هم دهیم تا نسلی پویا و شاداب درجامعه  داشته باشیم  و از آسیب های اجتماعی بدور بمانند. پویا فر افزود: زمان به خاطر هیچ کسی متوقف نمی شود و فرصت ها را قدر بدانیم و نهایت استفاده را از آن ببریم  زیرا مشکلات همیشه بوده و هست .

 وی خطاب به روسای نمایندگی های ورزش وجوانان بخش‌هاوهیات های شهرستان بندرعباس گفت: شما در ورزش شهرستان بدون هیچ چشمداشتی چرخ ورزش شهرستان را به حرکت در می آورید و هیچ فردی حاضر نیست زندگی خود را بدون مزد دنبال کند.پس معلوم می شود که شما عاشق ودیوانه ورزش هستید واگر نبودید یک روز هم تحمل این سختی نمی کردید وآن را رها و به دنبال فعالیت پردرآمدی می رفتید.رئیس شورای ورزش شهرستان بندرعباس اظهارداشت:نکاتی در جلسه مطرح شد که بخشی از آن ها قابل پیگیری است و می توان انجام داد وبخشی دیگر آن باید در برنامه گنجانده شود تا پس از بررسی برای آن تصمیم گرفته شود وامروز بسیاری ازامور به مسایل مالی گره خورده اما ساز وکار وبرنامه ریزی از امکاناتی که در دسترس است می توان از آن به نحو مطلوب استفاده کرد. دراین نشست امین رئیسی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان بندرعباس به بیان فعالیت های انجام شده درسال گذشته پرداخت وگفت: در سال گذشته 27 هزار ونهصد و پنجاه و دو نفر بیمه ورزشی شدند که از این تعداد 9 هزار و هفتصد وچهل و سه نفر مرد و 18 هزار و دویست و ده نفر زن می باشد.

وی گفت: ایستگاه های ورزش همگانی در سطح شهر بندرعباس 6 ایستگاه است وتعداد 204 باشگاه خصوصی فعالیت دارند و 35 باشگاه دیگر در حال تکمیل پرونده هستند. امین رئیسی بیان کرد: درسال گذشته تعداد 35 نفر به تیم های ملی در رشته های قایقرانی ، بسکتبال، دوچرخه سواری ،هندبال،والیبال ،ووشو، وزنه‌برداری،تکواندو و ورزش های رزمی دعوت شدند.رئیسی تعدادتیم های حاضر در لیگ های کشور را 14 تیم،درلیگ برتر 8 تیم، در لیگ دسته اول سه تیم، در لیگ دسته دوم یک تیم، درلیگ دسته سوم شش تیم و درمناطق کشور دربخش آقایان ودربخش بانوان 13 تیم در لیگ برتر ، 6 تیم در لیگ دسته اول،دو تیم درلیگ دسته دوم و یک تیم درلیگ دسته سوم نام برد. وی همچنین گفت: درسال گذشته دو باب خانه ورزش روستایی درمناطق روستایی شهرستان بندرعباس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

درهمین نشست چندتن از روسای نمایندگی های ورزش وجوانان وهیات‌های شهرستان به بیان مشکلات و راهکارهایی برای  از بین بردن  این مشکلات پرداختند. اسماعیلی سرپرست اداره ورزش و جوانان فین گفت: عمده مشکلات ورزش فین کمبود اعتبار و عدم توازن در توزیع اعتبارات است. حسینی رئیس هیات بوکس شهرستان اظهارداشت: درسال گذشته بوکس شهرستان درمسابقات کشوری صاحب 6 مدال رنگارنگ شد واین رشته کمترین حامی به خاطر معرفی بوکس به عنوان ورزش خشن دارد درصورتی که ورزش بوکس اگر با اجرای قوانین صورت گیرد هیچ آسیب جدی به ورزشکار نخواهد زد.

شجاعی رئیس هیات کاراته گفت: کاراته علاوه بر فعالیت درشهرستان در روستا نیز فعالیت دارد و از رشد خوبی برخوردار است واگر کمبود تاتامی قلعه قاضی، ایسین و سرخون برطرف شودتعداد بیشتری از روستائیان به این ورزش روی خواهند آورد. 

احمدی به نمایندگی شطرنج شهرستان بیان کرد: شطرنج درشهرستان بندرعباس فعالیت مستمری دارد وتعداد 200 نفر دراین زمینه فعالیت می کنند و مسابقات بزر گ کشوری جام ساحل باحضور ورزشکارانی از استان های سراسر کشور دربهمن ماه برگزار کردیم.محمد مسلمی نمایندگی ورزش وجوانان بخش مرکزی بندرعباس گفت: درسال گذشته فعالیت خوبی دربخش مرکزی انجام گرفت و درمسابقات فوتبال لیگ برتر این بخش به علت نداشتن زمین مسابقات آن در زمین های چمن شهر برگزار کردیم که بابت هزینه زمین 9 میلیون تومان پرداخت کردیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها