رئیس پلیس فتا استان هرمزگان:

بيشترين جرايم اينترنتی در شبكه‌های اجتماعی خارجی است



صبح ساحل ، حوادث - رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: وقوع بیشترین جرایم اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی خارجی رخ می‌دهد.

به نقل از روابط عمومی پلیس فتا، علی‌اصغر افتخاری گفت: در هر کشور معمولا یک اپلیکیشن پیام‌رسان وجود داشته که از همه محبوب‌تر بوده و اکثریت کاربران از آن استفاده می‌کنند، دلیل این محبوبیت می‌تواند مربوط به خدماتی باشد که آن اپ در آن کشور ارائه می‌دهد گاهی اوقات هم تبلیغات زیاد یک برنامه باعث همه‌گیر شدن آن در میان مردم می‌شود.وی افزود: در ایران نیز برخی از شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند، این محبوبیت باعث شده افراد زیادی در آن‌ها فعالیت کنند که عدم آگاهی کاربران و عدم رعایت نکات ایمنی باعث شده جرایم در این پیام رسان‌ها افزایش یابد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: هتک حیثیت، مزاحمت‌های اینترنتی و نشر اکاذیب از جمله جرایمی است که مجرمین در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این جرایم، برخی از کانال‌ها و گروه‌ها در پیام‌رسان‌های موبایلی اقدام به انتشار مطالب و محتوای غیراخلاقی می‌نمایند که با توجه به عدم محدودیت دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران، این گونه مطالب بر روی نوجوانان و جوانان تأثیر منفی خواهد داشت.این مسؤول انتظامی بیان داشت: با توجه به این که شبکه‌های اجتماعی خارجی برای نصب تمامی دسترسی‌ها به تلفن همراه را از کاربر می‌گیرد تمامی اطلاعات افراد برای طراحان آن ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند از این اطلاعات سوء استفاده نمایند.

افتخاری اظهار داشت: وضع قوانین مناسب در خانواده‌ها، جامعه و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده از پیام‌رسان‌های موبایلی می‌تواند برخی از آسیب‌های فضای مجازی را کاهش دهد. افتخاری افزود: همچنین استفاده از پیام ‌رسان‌های داخلی با توجه به این که براساس نیاز کاربران ایرانی طراحی شده‌اند می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ سازی ایرانی و اسلامی داشته باشد.وی در ادامه بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی بومی بایستی با قدرت و با امنیت کامل نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی، نیازهای کاربران ایرانی را برطرف نمایند تا بتوانند جایگزین مناسبی برای نمونه خارجی خود شوند.

این مسؤول انتظامی استان در پایان تصریح کرد: شهروندان برای کسب آموزش‌های لازم در زمینه فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس: w ww.CyberPolice.ir مراجعه و برای ثبت گزارش‌های خود ازبخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اقدام نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها