استاندار:

تحولات چشمگیری در گردشگری دریایی هرمزگان ایجاد خواهد شد



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: تحولات چشمگیری در حوزه گردشگری دریایی در جزایر هرمز، لاوان و هنگام در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

فریدون همتی در برنامه تلویزیونی سفرنامه صبا از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هرمزگان استانی پهناور و استراتژیک در کشور است، عنوان کرد: نوار ساحلی پهناور هرمزگان سه برابر سواحل شمال کشور است که می توان از این ظرفیت در رونق گروشگری استان استفاده کرد.

وی افزود: هرمزگان 14 جزیره با ویژگی های منحصر به فرد دارد که هر کدام از آنها ظرفیت های مختلفی برای جذب گردشگر دارند که برای استفاده از این ظرفیت ها برنامه های مختلفی وجود دارد.استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان با ظرفیت های متعددی که در بخش سواحل و دریایی دارد باید به یکی از مقصدهای گردشگری دریایی کشور تبدیل شود، تصریح کرد: به منظور تبدیل استان به قطب گردشگری دریایی در کشور طرح ها و پروژه های متعددی پیش بینی و اقداماتی موثری نیز انجام خواهد شد.

همتی اضافه کرد: تحولات چشمگیری در حوزه گردشگری دریایی در جزایر هرمز، لاوان و هنگام در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی به توسعه سواحل مکران اشاره کرد و گفت: دولت لایحه منطقه آزاد شدن منطقه مکران و شهرستان جاسک را به مجلس شورای اسلامی تحویل داده است و برای توسعه سواحل مکران پروژه هایی در دست اقدام است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: فاز دوم پالایشگله نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان سال جاری اولین محموله  بنزین تولیدی این پالایشگاه به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.

همتی هرمزگان را استانی امن برای سرمایه‌گذاری دانست و بیان داشت: امنیت سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت های موجود در استان بسیار مطلوب است و فرهنگ کار و سرمایه گذاری در هرمزگان نهادینه شده است.

وی ادامه داد: کشتی سازی فراساحل هرمزگان علاوه بر ساخت کشتی و شناورهای اقیانوس پیما، بسیاری از سکوهای نفتی را نیز ساخته است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: بخش خصوصی نیز در ساخت شناورهای سبک از قبیل لنج و قایق در استان فعالیت می کند و فعالیت خوبی در این عرصه داشته است.

همتی پرورش آبزیان را یکی دیگر از ظرفیت‌های استان دانست و افزود: پرورش میگو و ماهی در دریا از ظرفیت های مهم استان هستند که موجب اشتغال و افزایش صادرات غیر نفتی استان خواهد شد.

دانشجویان بسیجی در جهت توسعه

فعالیت های دانش بنیان تلاش کنند

استاندار هرمزگان گفت: دانشجویان بسیجی وظیفه دارند برای ساختن کشور در جهت کسب دانش و فناوری های جدید تلاش کنند و در توسعه فعالیت های دانش بنیان نیز حضور موثری داشته باشند.

فریدون همتی در آئین تجلیل از فعالیت های برتر فرهنگی بسیج دانشجویی استان هرمزگان با بیان اینکه پایه و اساس پیشرفت کشور در دانشگاه ها شکل می گیرد، عنوان کرد: بسیج دانشجویی باید در مسیر شعارهای اصیل انقلاب اسلامی که همچون چراغ راه برای همگان است، گام بردارد.

وی ادامه داد: دانشجویان بسیجی وظیفه دارند برای ساختن کشور در جهت کسب دانش و فناوری های جدید تلاش کنند و در توسعه فعالیت های دانش بنیان نیز حضور موثری داشته باشند.استاندار هرمزگان افزود: اگر هر کدام از فارغ التحصیلان دانشگاه ها با ایجاد یک شرکت دانش بنیان وارد بازار کار شوند، مشاغل بسیاری بر مبنای فناوری های نوین ایجاد می شود.همتی با بیان اینکه آینده دنیا از مسیر دانش و فناوری می گذرد، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد هم نیاز است اقدامات مبتنی بر دانش نوین توسعه یابد.

وی گفت: باید برای خلق توانمندی های جدید به خصوص در حوزه تولید و اشتغال تلاش کنیم و اقتصاد دانش محور با کمک دانشجویان در جامعه قابل اجراست چون تحول در کشور به دست دانشجویان اتفاق می افتد.در این آئین از فعالان برتر بسیج دانشجویی استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها