با حضور رئیس جمهور:

شركت«پتروصنعت گامرون» بعنوان واحد تولیدی نمونه ملى تقدیر شد



صبح ساحل ، اجتماعی - در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه های کار و واحدهای کار نمونه كه با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب دكتر حسن روحانی رییس جمهوری  و دكتر ربیعی وزیر تعاون، كار ورفاه اجتماعی در سالن سران اجلاس برگزار شد، از شركت مجتمع پتروصنعت گامرون بعنوان واحد تولید نمونه ملی تقدیر شد.

شركت مجتمع پتروصنعت گامرون در جشنواره امتنان از كارگران نمونه استانی نیز از استاندار هرمزگان بعنوان واحد صنعتی نمونه لوح تقدیر دریافت كرد.

مجتمع پتروصنعت گامرون (سهامی عام) به عنوان اثرگذارترین واحد تولید‌کننده فرمالین و هگزامین در کشور و خاورمیانه با وسعت 60000 مترمربع در شمال شهر بندرعباس و در کیلومتر 15 جاده سیرجان واقع گردیده است.

این مجتمع با در اختیار داشتن زیرساخت های مناسب، کسب دانش فنی و توانایی در احیاء کاتالیست برای تداوم تولید، بهره گیری از تجربیات و دانش تخصصی،  تولید با مشخصات مورد نظر مشتری، تصفیه و بازیابی مواد پساب صنعتی، مدیریت پسماند، استقرار سیستم های مدیریت کیفیت، استقرار سیستم مدیریت آزمایشگاهی، رویکرد پدافند غیر عامل و نهایتاً استفاده از سیستم های گسترده و فراگیر کنترل فرآیندها به عنوان یکی از مجموعه های پیشگام در حوزه صنایع پتروشیمی کشور و منطقه  می باشد.

معرفی محصولات و خدمات مجتمع پتروصنعت گامرون

فرمالین: فرمالین با فرمول مولکولیCH2O  به صورت مایع و از طریق واکنش اکسیداسیون متانول تولید می‌شود. ظرفیت اسمی واحد تولید فرمالین مجتمع پتروصنعت گامرون برابر با 56،000  تن در سال می‌باشد، که این میزان فرمالین با درصد خلوص 37 تا 45 درصد بنابر نیاز خریدار عرضه می گردد. فرمالین در صنایع بهداشتی و آرایشی، صنایع شیمیایی تولید رزین، صنایع چوب، صنایع دامپروری و ... کاربرد دارد.

هگزامین فرآورده جامد حاصل از واکنش گاز فرمالدهید با آمونیاک است. فرمالدهید خروجی از راکتور فرمالین و آمونیاک گازی تصفیه شده وارد راکتور آمونیاک‌زنی حاوی مایع مادر هگزامین شده و در شرایط خلأ، عمل تغلیظ مایع مادر و تشکیل ذرات‌ جامد هگزامین صورت می‌پذیرد. ظرفیت واحد تولید هگزامین مجتمع پتروصنعت گامرون  5 هزار تن در سال  با درصد خلوص بالاتر از 99.5 درصد می باشد. هگزامین در صنایع دارویی، لاستیک، نساجی و ... دارای کاربردهای فراوانی می‌باشد.

رزین اوره فرمالدهید: محلول پایدار ترکیب فرمالین و اوره است. این رزین بر اساس نوع کاربرد از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار است و به طور کلی به دو صورت مایع و پودری تولید می‌گردد. دراین واحد ابتدا فرمالین از مخازن اصلی و اوره بوسیله الواتور وارد راکتور اولیه شده و همزمان با آبگیری در شرایط وکیوم بسته به نوع محصول در شرایط واکنش اسیدی و یا بازی قرار می گیرند. رزین در صنایع چسب، چوب، رنگ و ... کاربرد دارد.

احیاء کاتالیست نقره: استفاده از کاتالیست نقره مطمئن ترین و بهینه ترین فرآیند جهت تولید فرمالدئید می باشد. غلظت بالای فرمالدئید و پایین بودن متانول باقیمانده در آن از جمله مزایای استفاده از کاتالیست نقره با کیفیت بالا است. در واقع استفاده از کاتالیست نقره با کیفیت بالا سبب تبدیل حداکثری خوراک به محصول، تشکیل حداقل محصول فرعی (از جمله اسید فرمیک) و بالطبع افزایش عملکرد کارخانه می گردد. دستیابی به فن آوری احیاء کاتالیست نقره طی 4 سال تلاش مداوم از سال 1392 تا سال 1395 و با بررسی های دوره ای در زمینه تأثیر پارامترهای ویژه هفتگانه بر این فرآیند صورت پذیرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها