مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی:

رفع کم آبی روستاهای شرق هرمزگان نیازمند توجه جدی است



 صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با تاکید بر تامین آب روستاها از محل آب شیرین کن ها، گفت: نیاز آبی روستاهای شرق هرمزگان نیازمند توجه جدی است.

به گزارش مهر، عبدالحمید حمزه پور در مراسم افتتاح آبرسانی به سه روستا در شهرستانهای بندرلنگه و میناب بیان داشت: قریب به ۵۰ درصد جمعیت استان هرمزگان در روستاها ساکن هستند، ۷۰۰ روستا در کنار سواحل قرار گرفته اند و بیشترین جمعیت روستایی هرمزگان در شرق استان زندگی می کنند.

وی عنوان کرد: در ۵۰ سال اخیر هیچ زمانی مثل امروز خشکسالی را تجربه نکرده بودیم. خشکسالی سال گذشته به نبود آب دامن زده است. اگر توسعه آب شیرین کن ها از ۴ سال گذشته آغاز نمی‌شد امروز با بحران غیرقابل تصور روبرو بودیم.

حمزه پور خاطرنشان کرد: ۲۰۰ روستا در دولت یازدهم و دوازدهم که اصلا خط آب شرب نداشتند با احداث ۲۰ سایت آبشیرین کن از نعمت اب شیرین بهره مند شده اند. تمام این آب شیرین کن ها توسط پیمانکاران و سرمایه گذاران بومی احداث شد.وی با بیان اینکه دو سایت آب شیرین کن تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: در حال حاضر از ۲۵ درصد روستاهای استان هرمزگان از آب شیرین کن استفاده می کنند و با بهره برداری از ۱۵ سایت دیگر آب شیرین کن ۴۵ درصد روستاها از منابع آب شیرین آب شیرین کن ها بهره مند می شوند.

حمزه پور با بیان اینکه بیلان دشت های آبی استان هرمزگان منفی شده است، تاکید کرد: نیاز آبی روستاهای هرمزگان در شرق استان نیازمند توجه جدی است، اگر هم اکنون به فکر احداث ۵ سایت آب شیرین کن بزرگ در شرق استان نباشیم در ۵ سال آینده با مشکل جدی در تامین آب در شرق هرمزگان روبرو خواهیم بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: سه پروژه آبرسانی در بخش روستایی شامل تامین آب روستای بندر بستانه، بندر شناس و ملو و آبرسانی به شهر تیرو در مجموع با اعتبار هزینه شده ۱۴۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. 

به گفته حمزه پور، از شش آب شیرین کنی که در غرب استان قول احداث آن را داده بودیم تا کنون ۴ سایت آب شیرین کن به بهره برداری رسیده است و آب پایداری در بندر بستانه و بندر شناس ایجاد شده است. از محل صندوق توسعه ملی آبرسانی به شهر تیرور هم به طور کامل انجام شده است.وی با تاکید بر نیاز تخصیص اعتبارات بیشتر در حوزه آب بیان داشت: استان هرمزگان دارای هزار و ۷۰۰ روستا است و با اعتبارات کنونی برآورده کردن نیاز آبی آنها مشکل خواهد بود و نیازمند افزایش اعتبارات اختصاص یافته به استان هرمزگان با توجه به وضعیت خشکسالی های اخیر هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها