رئیس پلیس فتا استان خبر داد :

دستگیری شایعه‌کنندگان کودک‌ربایی و قتل در هرمزگان



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام//پلیس هرمزگان خبر کودک ربایی را کذب خواند.به گزارش خبرنگار صبح ساحل «عده ای بر بالین جسد دو پسربچه گریه و زاری می کنند ...»

 این فیلم خیلی کوتاه مدتی است که در فضای مجازی دست به دست می چرخد و حکایت از ان دارد که  این کودکان متعلق به استان ... ،شهر...( هر بار با مکان های مختلف) ربوده شده و به قتل رسیده  اند ... این امر موجب رعب و وحشت عده ای از هموطنان شده است و در تماس با دفتر روزنامه خواستار پی گیری خبر ادم ربایی و قتل و صحت و سقم آن بودند.  در پی گیری دریافتیم این خبر شایعه ای بیش نیست و در این مورد افرادی هم دستگیر شدند .

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با کذب خواندن این  خبرمنتشر شده در فضای مجازی  گفت: خبری در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در پیام‌رسان واتس آپ نیز مبنی بر کودک ربایی در گچین و میناب پخش شد که البته این شایعات از استان سیستان و بلوچستان آغاز و به استان هرمزگان رسید.

به گفته سرهنگ علی اصغر افتخاری، از همان لحظه نخست انتشار این فیلم در فضای مجازی ،پلیس فتا دست به کار شد و پس از تحقیقات و جستجو موفق شدند تعدادی از عاملان انتشار شایعه کودک ربایی در استان شناسایی و دستگیر نمایند.

 ابتدا چهار نفر دستگیر و سپس 3 متهم دیگر شناسایی و جهت دستگیری نیز معرفی‌شده‌اند که این افراد همگی در داخل استان هرمزگان سکونت دارند.

 سرهنگ افتخاری با تاکید بر اینکه نیروهای پلیس فتا با برهم زنندگان نظم و تشویش اذهان عمومی به شدت برخورد می کنند گفت: علاوه بر حضور مستمر پلیس و برقراری امنیت لازم است والدین خود مراتب مراقبت از فرزندان را جدی بگیرند. 

وی ادامه داد: بسیاری از شایعات و تصاویری که در فضای مجازی منتشر می‌شود یا صحت ندارد یا مربوط به سال‌ها گذشته  است که افراد شایعه‌پراکن بدانند چه خود منتشرکننده باشند چه بازنشر کننده به هر صورت مجرم بوده و مورد برخورد جدی قرار خواهند گرفت.

دستگیری عامل اصلی 

شایعات در  سیستان و بلوچستان

رییس پلیس امنیت عمومی استان نیز در این خصوص گفت:در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با موضوع و محتوای کودک ربایی و قتل در بین اقشار مختلف جامعه  ،با هدف بالا بردن احساس نا امنی از سوی افراد مغرض و معاند در سطح استان پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ علی‌اصغر عبادی نیک  با بیان اینکه با توجه به بازتاب منفی این‌گونه اخبار در جامعه، افزود: مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت با انجام اقدامات فنی و منسجم ، سه زن و یک مرد را به‌عنوان انتشاردهندگان این اخبار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی احضار کرد. 

وی این را هم اضافه کرد که خبر اولیه این موضوع در زاهدان منتشر که عامل اصلی تولید این شایعات توسط پلیس فتای سیستان و بلوچستان دستگیر شد.

سرهنگ افتخاری از شناسایی سه متهم دیگر نیز خبر داد که دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسوول به از والدین خواست که  با توجه به تعطیلی مدارس و نیز حضور بیشتر کودکان در اماکن عمومی، بهتر است ضمن ارائه آموزش‌های لازم به کودکان، مهارت‌های خود مراقبتی را به آنان یاد دهند و همچنین از فرستادن فرزندان خود برای خرید مایحتاج روزانه به‌صورت تنهایی خودداری و سعی کنند فرزندشان را همراه خودشان برای خرید به مراکز تجاری ببرند تا علاوه بر آموختن آداب خرید، مهارت‌های لازم را فرا گیرند و همچنین از رها کردن آنان در مراکز خرید، محیط‌های ساختمانی و داخل خودرو، دوری کنند.

رییس پلیس امنیت عمومی استان  ادامه داد: والدین در طول روز، زمانی را برای بازی کردن و تفریح کودکان اختصاص بدهند و کودکانشان را در محیط‌های ساختمانی و یا مراکز تفریحی تنها رها نکنند و اینکه خانواده‌ها هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند چشمان تیزبین و بیدار پلیس همواره مراقب و تضمین‌کننده امنیت در جامعه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها