ادارات و مدارس حق قطع درختان را ندارند



صبح ساحل ، اجتماعی - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس تأکید کرد: ادارات، سازمان‌ها و مدارس حق قطع درخت را نداشته و در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رضا حیدری‌زاده با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهر یکی از ضروریاتی است که در این دوره توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد و برنامه‌های کارشناسی را در این راستا اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: بر این اساس، نهال‌های قابل کاشت به جای ورود در معابر، با نظارت مشخص به شهروندان واگذار خواهد شد و خود آن‌ها وظیفه و مسئولیت حفظ و نگهداری را بر عهده خواهند گرفت.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با تأکید بر عدم کاشت گونه«کنوکارپوس» به‌عنوان درخت سایه‌دار، ادامه داد: بهره‌برداری ازاین‌گونه که مشکلاتی را به دنبال دارد، پایان یافته و تنها به دلایل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، به‌عنوان پرچین استفاده می‌شود.

حیدری‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احیای درختان بومی در شهر، خاطرنشان کرد: کنار، لور، انجیر معابد، گارم‌زنگی، جم و غیره، جزو گونه‌هایی است که در برنامه کاشت جدید مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول در خصوص چگونگی قطع درختان در شهر، گفت: شهروندان به‌هیچ‌وجه، خودسرانه و ناآگانه اقدام به کاشت درخت نکنند، زیرا این اقدام مشمول جریمه خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها