در سفر نمایندگان امور عمرانی دفتر مقام معظم رهبری به هرمزگان محقق شد؛

اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار به طرح آب‌رسانی جگین-بشاگرد



صبح ساحل ، اقتصادی - در سفر نمایندگان امور عمرانی دفتر مقام معظم رهبری به استان هرمزگان، ضمن بازدید و بررسی مراحل اجرای طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد، 400 میلیارد ریال اعتبار به این طرح آبرسانی اختصاص یافت.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در این باره گفت: طرح آبرسانی جگین - بشاگرد با اعتبار هزینه شده 498 میلیارد ریال و 27 درصد پیشرفت فیزیكی در حال اجراست كه با تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل دفتر امور عمرانی مقام معظم رهبری، فاز اول این طرح طی یك سال آینده به بهره برداری می رسد.

امین قصمی افزود: طرح آبرسانی جگین-بشاگرد به عنوان یكی از بزرگترین طرح های آبرسانی استان بوده كه با هدف تامین آب به میزان 3.5 میلیون متر مكعب در سال اجرایی شده است.

وی گفت: حجم عملیاتی این طرح شامل؛ احداث تصفیه خانه آب به ظرفیت15000مترمكعب در شبانه روز، 160 كیلومترخط انتقال آب،مخازن ذخیره به حجم 20 هزار مترمكعب و سه واحد ایستگاه پمپاژ است.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه گفت: اعتبار كل این طرح یك هزار و 898 میلیارد ریال بوده و اعتبار مورد نیاز جهت بهره برداری و تكمیل آن 1400 میلیارد ریال است.

همچنین اعتبار تخصیص داده شده این طرح در سال جاری 80  میلیارد ریال بوده است.به گفته وی؛ با اتمام این طرح ، آب شرب مورد نیاز شهرهای سردشت، گوهران و 164 روستای مسیر طرح تامین خواهد شد.

قصمی گفت: طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد برای افق سال 1415 برای جمعیت 36 هزار نفر پیش بینی شده  است كه با تامین اعتبار تخصیص یافته از سوی دفتر مقام معظم رهبری می توانیم طی 12 ماه آینده با احداث دو واحد پكیج تصفیه خانه موقت تا اتمام تصفیه خانه تصفیه خانه اصلی شهر، آب شرب با کیفیتی را در اختیار مردم بشاگرد قرار دهیم.شایان ذكر است؛ در این سفر مدیركل دفتر برنامه ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نمایندگان امور عمرانی دفتر مقام معظم رهبری را همراهی كردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها