بندرعباس زیرساخت‌های گردشگری ندارد



صبح ساحل ، اجتماعی - عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: بندرعباس این قابلیت را دارد که به قطب گردشگری دریایی تبدیل شود اما فاقد زیرساخت‌های لازم است.

کیانوش جهانبخش بیان داشت: گردشگری در بندرعباس باید با برنامه‌ریزی بر مبنای ساحل و دریا باشد اما به دلیل توسعه صنعت همچنین راه‌های ترانزیتی در این شهر مقوله گردشگری نادیده گرفته‌شده است.

وی در ادامه اذعان داشت: برنامه‌ریزی‌های عمرانی و شهری از گردشگری دور شده و به سمت خدمات‌دهی رفته مثل ساختن پل‌ها، زیرگذر و روگذرها و  پارک و بوستان‌ها کمتر دیده‌شده که علت آن سرریز شدن جمعیت به این شهر و تلاش ارگان‌ها به‌ویژه برای انسجام‌بخشی شهری بوده است.

این مقام مسئول افزود: بحث گردشگری مقوله‌ای است که احتیاج به سرمایه‌گذاری با نگاه و دیدگاه کلان و توسعه محور دارد زیرا صنعت گردشگری در دنیای امروز یکی از راه‌های درآمدزایی محسوب می‌شود و بسیاری از کشورها از این راه درامدهای هنگفت دارند.

رئیس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به اینکه می‌توان با راه‌اندازی و توسعه صنعت گردشگری پویایی اقتصادی فراهم آورد گفت: شهرداری و حوزه سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان باید به دنبال جذب و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری در این بخش باشند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: باید به دنبال ماندگاری گردشگر در بندرعباس باشیم و شرایطی را فراهم کنیم که مسافر با میل و رغبت و برنامه‌ریزی در این شهر وقت بگذرانند.

جهانبخش اظهار کرد: ماندگاری مسافر منوط به ایجاد زمینه‌های مناسب گردشگری است مانند فضاهای تفریحی، پارک‌ها و بوستان‌ها اما بندرعباس در این زمینه از رشد و پیشرفت عقب‌مانده که باید آن را جبران کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر برنامه‌های خوبی برای توسعه گردشگری در شهر بندرعباس دارند گفت: بودجه وبی برای سال جدید برای انجام برنامه‌های فضای گردشگری در نظر گرفته‌شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها