سومین سال گذشت

نام قهرمان جوذری جاودانه است...



صبح ساحل ، اجتماعی - جمعه 9 مردادماه سال 94 بود که خبر آتش‌سوزی در بندرعباس تیتر نخست رسانه‌ها شد، این بار در «هتل هرمز»؛ آتش‌سوزی در طبقه دوم هتل هرمز که تنها یک کشته داشت ... آن‌هم یک آتش‌نشان فداکار ...

نام شهيد بركت جوذري نه در هرمزگان بلکه در تمامی کشور جاودانه شد. همان آتش‌نشاني كه براي نجات جان مسافران هتل هرمز دل به آتش زد اما جان خود را باخت تا اكنون «قهرمان» مردم بندرعباس باشد.

زنده‌یاد «برکت جوذری» متولد اول آذرماه 1352، فرمانده شیفت ایستگاه شماره یک بندرعباس، از بهترین نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی» بندرعباس نام‌برده می‌شد.

بامداد جمعه نهم مرداد، هنگام نجات مهمانان هتل هرمز بندرعباس از یک آتش‌سوزی، ماسک خود را به یکی از مصدومان داد و خودش به دلیل استنشاق بیش‌ازحد گازکربنیک و ایست قلبی از دنیا رفت. این آتش‌نشان فداکار طی کمتر از ۲۴ ساعت فرماندهی عملیات مهار دو آتش‌سوزی بزرگ در بندرعباس -مرکزترید ستاره‌ جنوب و هتل هرمز- را بر عهده داشت.

آتش‌سوزی اول دستکم سه نفر کشته داد و در آتش‌سوزی دوم «برکت جوذری» فرمانده عملیات و دیگر همکارانش توانستند جان نزدیک به ۶۰ نفر ازجمله ۴۰ گردشگر خارجی را نجات دهند.

سه سال از آن حادثه می‌گذرد اما هنوز مردمان استان هرمزگان ‌همچنان او را قهرمان خود می‌دانند، مسئول وظیفه‌شناسی که هیچ‌گاه نتوانست شاهد از دست رفتن همنوع خود باشد حتی اگر به قیمت از دست دادن جانش باشد.برکت رفت، اما یاد و نامش با آن فداکاری‌هایی که انجام داد تا همیشه برای ما جاوید خواهد ماند./ ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها